Data: 7 czerwca 2016 roku
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie bieżącej sytuacji Grupy Unima 2000 i
perspektyw na przyszłość
Unima 2000 rozpoczyna produkcję
kastomizowanego software’u
Unima 2000 ma za sobą udany kwartał, w którym zanotowała nie
tylko wzrost skali prowadzonego biznesu, ale również pozytywne trendy w
zakresie efektywności. Inwestorzy mogą również liczyć na wyższą rok do roku o
aż 18% dywidendę, której stopa wobec obecnego kursu akcji to wysokie około 8%
[więcej tutaj – link]
– Zakładamy wzrost
przychodów dzięki wzrostowi organicznemu na 10-20% rocznie, zamierzamy również
pozostać spółką dywidendową, wypłacającą rosnące dywidendy dla akcjonariuszy.
Nie potrzebujemy nakładów CAPEX, a nakłady OPEX realizujemy z bieżących
przepływów. Portfel zamówień w samej Unimie jednostkowo mamy zapełniony na ten
rok w zakresie 50-60%, zapełniamy również back-log już na rok 2017 –
powiedział Krzysztof Kniszner, Prezes Zarządu Unima 2000 Systemy
Teleinformatyczne SA.
Prezes Kniszner podkreślił również wyróżniki
konkurencyjności Unimy 2000, jakie zbudowała spółka. To przede wszystkim zespół
cech i postrzeganie na rynku, związane z wiarygodnością, elastycznością,
nietuzinkowym podejściem do klienta.
– Oferujemy przez lata wysokiej jakości
usługę, implementowaliśmy dobre technologie, ale w cenach dobranych do rynku
polskiego i w obrębie polskiej kultury organizacyjnej, lokalnych standardów
– podkreślił Prezes Unimy.
Zaznaczył także, że klienci chcą coraz częściej nie tylko
narzędzi do bieżącego zarządzania, ale również analizy predykcyjnej, w tym na
bazie big data.
– Oferowane przez nas
narzędzia, w tym niezwykle sprawny system Axxerion – np. dla zarządzania
nieruchomościami – niewymagający od klientów kosztów początkowych, służy
wyciąganiu wniosków i może w bardzo istotny sposób zredukować koszty –
powiedział Krzysztof Kniszner.
Ujawnił on uczestnikom spotkania, iż spółka rozpoczyna
aktywność w nowym obszarze, tzn. w produkcji oprogramowania pod konkretne
zamówienie klienta.
– To dla nas naturalny
krok, oczekiwany przez naszych kontrahentów. Mamy solidną markę na rynku oraz
zasoby organizacyjne, aby podołać temu wyzwaniu. Produkcja software’u mocno
kastomizowanego z bardzo szerokiego zakresu funkcjonalności jest dla nas bardzo
atrakcyjnym rynkiem – wyjaśnił Prezes Kniszner.
Jednocześnie przed spółką otwiera się nowy obszar rynku.
Unima nie była dotychczas aktywnym graczem w sferze budżetowej, teraz ma się to
zmienić.
– Reorientujemy się na
rynek związany ze sferą budżetową. Warto wykorzystać ostatnią transzę programów
unijnych. Jeśli jednak w przetargach wyłącznym kryterium będzie cena, a
funkcjonalności produktu będą mocno ograniczone, to takie przetargi będą dla
nas mało atrakcyjne. Natomiast w bardziej zaawansowanych projektach mamy asy w
rękawie – zakomunikował Prezes Kniszner.