Data: 7 czerwca 2016 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie bieżącej sytuacji Grupy Unima 2000 i
perspektyw na przyszłość

Unima 2000 rozpoczyna produkcję
kastomizowanego software’u

Unima 2000 ma za sobą udany kwartał, w którym zanotowała nie
tylko wzrost skali prowadzonego biznesu, ale również pozytywne trendy w
zakresie efektywności. Inwestorzy mogą również liczyć na wyższą rok do roku o
aż 18% dywidendę, której stopa wobec obecnego kursu akcji to wysokie około 8%
[więcej tutaj – link]/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/7.06_unima_3.jpg

Zakładamy wzrost
przychodów dzięki wzrostowi organicznemu na 10-20% rocznie, zamierzamy również
pozostać spółką dywidendową, wypłacającą rosnące dywidendy dla akcjonariuszy.
Nie potrzebujemy nakładów CAPEX, a nakłady OPEX realizujemy z bieżących
przepływów. Portfel zamówień w samej Unimie jednostkowo mamy zapełniony na ten
rok w zakresie 50-60%, zapełniamy również back-log już na rok 2017

powiedział Krzysztof Kniszner, Prezes Zarządu Unima 2000 Systemy
Teleinformatyczne SA.

Prezes Kniszner podkreślił również wyróżniki
konkurencyjności Unimy 2000, jakie zbudowała spółka. To przede wszystkim zespół
cech i postrzeganie na rynku, związane z wiarygodnością, elastycznością,
nietuzinkowym podejściem do klienta.

Oferujemy przez lata wysokiej jakości
usługę, implementowaliśmy dobre technologie, ale w cenach dobranych do rynku
polskiego i w obrębie polskiej kultury organizacyjnej, lokalnych standardów

– podkreślił Prezes Unimy.

Zaznaczył także, że klienci chcą coraz częściej nie tylko
narzędzi do bieżącego zarządzania, ale również analizy predykcyjnej, w tym na
bazie big data./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/7.06_unima_2.jpg

– Oferowane przez nas
narzędzia, w tym niezwykle sprawny system Axxerion – np. dla zarządzania
nieruchomościami – niewymagający od klientów kosztów początkowych, służy
wyciąganiu wniosków i może w bardzo istotny sposób zredukować koszty

powiedział Krzysztof Kniszner.

Ujawnił on uczestnikom spotkania, iż spółka rozpoczyna
aktywność w nowym obszarze, tzn. w produkcji oprogramowania pod konkretne
zamówienie klienta.

To dla nas naturalny
krok, oczekiwany przez naszych kontrahentów. Mamy solidną markę na rynku oraz
zasoby organizacyjne, aby podołać temu wyzwaniu. Produkcja software’u mocno
kastomizowanego z bardzo szerokiego zakresu funkcjonalności jest dla nas bardzo
atrakcyjnym rynkiem
– wyjaśnił Prezes Kniszner.

Jednocześnie przed spółką otwiera się nowy obszar rynku.
Unima nie była dotychczas aktywnym graczem w sferze budżetowej, teraz ma się to
zmienić.

Reorientujemy się na
rynek związany ze sferą budżetową. Warto wykorzystać ostatnią transzę programów
unijnych. Jeśli jednak w przetargach wyłącznym kryterium będzie cena, a
funkcjonalności produktu będą mocno ograniczone, to takie przetargi będą dla
nas mało atrakcyjne. Natomiast w bardziej zaawansowanych projektach mamy asy w
rękawie
– zakomunikował Prezes Kniszner.