Wiceprezes Michał Paschalis-Jakubowicz kończy misję transformacji w Grupie K2
Grupa K2 kończy rok 2022 z rekordowym w swojej historii zyskiem, uproszczoną strukturą oraz trwającym przeglądem opcji strategicznych dla spółek marketingowych. Zbiega się to w czasie z końcem kadencji Wiceprezesa Michała Paschalisa-Jakubowicza, któremu Grupa K2 zawdzięcza m.in. sukces transakcji wyjścia z chmurowej spółki Oktawave.
– Moja misja w Grupie K2 trwała nieco dłużej, i obejmowała szerszy zakres niż pierwotnie zakładałem Kiedy po niemal 4 latach transformacji i prowadzenia procesu sprzedaży Oktawave, projekt się zakończył, pozostałem w Grupie aby doświadczenia te wykorzystać do przygotowania biznesów marketingowych do przeglądu opcji strategicznych, i tę część procesu zrealizowałem. Teraz czas na kolejne ciekawe projekty, już poza strukturami K2 – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, Wiceprezes K2 Holding S.A.
– Z żalem przyjąłem decyzję Michała. Niemniej rozumiem, że po sukcesie powierzonej mu misji transformacji i sprzedaży Oktawave ma potrzebę realizacji nowych wyzwań. Pozostaje mi podziękować mu za rzetelny wkład w budowę wartości Grupy K2 i mieć nadzieję, że pozostanie w orbicie ciekawych projektów – komentuje Janusz Żebrowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej K2 Holding S.A.
Michał Paschalis-Jakubowicz objął stery Oktawave w listopadzie 2018 roku, aby zoptymalizować działalność tej spółki i zwiększyć jej atrakcyjność dla zewnętrznych inwestorów. W międzyczasie, od stycznia 2020 roku, dołączył do zarządu spółki holdingowej, gdzie jego kadencja Wiceprezesa Zarządu upływa 31 grudnia 2022 roku i zgodnie z decyzją Michała Paschalisa-Jakubowicza, przestanie on pełnić swoją funkcję po tym dniu. W czerwcu br. Grupa K2 z dużym sukcesem sfinalizowała transakcję sprzedaży Oktawave, której wartość była wyższa od kapitalizacji całej Grupy z okresu, kiedy Michał Paschalis-Jakubowicz został CEO Oktawave.
– Michał wniósł do K2 doświadczenie zdobyte w organizacjach o znacznie większej skali, śmiałość i dojrzałość menedżerską, przenikliwość strategiczną i ostre jak brzytwa poczucie humoru. Ma ogromny udział w naszych osiągnięciach ostatnich lat i w transformacji Grupy. W imieniu całego zespołu bardzo Ci dziękujemy – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.
Michał Paschalis-Jakubowicz przez całą swoją ponad 20-letnią działalność zawodową związany jest z branżą nowych technologii, telekomunikacji i konsultingu. Karierę rozpoczął w Nicom Consulting, następnie w latach 1997-2001 pracował w Polkomtelu. W latach 2001-2004 zasiadał w zarządzie Wirtualnej Polski, a przez cztery kolejne lata jako dyrektor w A.T. Kearney prowadził szereg projektów doradczych w Polsce, Europie i Azji. W latach 2009-2016 pełnił funkcję Dyrektora Marketingu w Orange, w tym w latach 2015-2016 w roli Członka Zarządu. W latach 2016-2018 współpracował z czołowymi firmami konsultingowymi – m.in. Deloitte i Arthur D. Little, a od listopada 2018 r. do czerwca 2022 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu Oktawave, spółki chmurowej Grupy K2. Od roku 2020 pełni równocześnie funkcję Wiceprezesa Zarządu K2 Holding.
Zarząd Grupy K2 od 1 stycznia 2023 roku stanowić będą Paweł Wujec, Artur Piątek oraz Tomasz Burczyński, będący jednocześnie szefem software house’u Fabrity, największego biznesu grupy.
***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech segmentach biznesowych.
Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.
Segment marketingowy
Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.
W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).
Segment chatbotów
PerfectBot to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate.
Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.