– Grupa Mercator w roku 2020 zanotowała ponad 1,8 mld zł przychodów, co oznaczało więcej niż ich potrojenie względem wartości sprzedaży w roku 2019. W dużej mierze był to naturalny efekt wzrostu cen rynkowych naszego podstawowego asortymentu, czyli rękawic jednorazowych. W dłuższym okresie oczywiście rynek, który doświadczył skokowego wzrostu popytu z racji wzmożonej potrzeby ochrony osobistej, będzie zmierzał do równowagi – choć jednocześnie powszechne jest przekonanie, że ceny pozostaną już na wyższych poziomach niż przed pandemią, która wywołała trwałe zmiany w percepcji funkcji ochronnej rękawic, a wiele branż będzie już raczej na stałe używało rękawic. Dynamikę światowemu rynkowi rękawic nadają Stany Zjednoczone – globalnie największy konsument tych produktów, który z jednej strony zgłasza popyt na coraz więcej rękawic, a z drugiej strony uważnie przygląda się ich jakości oraz procesowi powstawania, blokując producentów, którym zarzucają np. wykorzystywanie pracowników. To dla nas dobra wiadomość, gdyż jesteśmy etyczni i przejrzyści, a o naszym dbaniu o pracowników fabryk najlepiej świadczy certyfikat SA 8000. Poza tym, mamy już relacje handlowe w USA, a nasze ambicje co do tego rynku są bardzo duże – powiedział w rozmowie z red. Dawidem Augustynem Witold Kruszewski, CFO Grupy Mercator Medical.
Więcej: https://www.fxmag.pl/