Zarząd Fabrity rekomenduje wypłaty dla akcjonariuszy
Zarząd Grupy Fabrity (GPW: FAB), specjalizującej się w inżynierii oprogramowania i rozwiązaniach transformacji cyfrowej, wnioskuje o uchwalenie przez Walne Zgromadzenie dywidendy za rok 2024 w łącznej kwocie 3,30 zł na akcję oraz dywidendy warunkowej w wysokości 1,00 zł na akcję. Rada Nadzorcza pozytywnie oceniła wnioski dywidendowe i zarekomendowała ustalenie dnia dywidendy na 10 czerwca, a jej wypłatę na 13 czerwca br.
Podstawowa dywidenda za rok 2024 ma mieć łącznie wartość 8,5 mln zł, z czego blisko 3 mln zł (1,30 zł na akcję) zostało wypłacone w formie zaliczki 28 listopada zeszłego roku, a w przypadku stosownej decyzji Walnego Zgromadzenia 13 czerwca br. do akcjonariuszy trafi pozostałe blisko 5,6 mln zł (2,00 zł na akcję).
–Konsekwentnie realizujemy politykę dywidendową, wypłacając rokrocznie istotne kwoty dla naszych akcjonariuszy. Jeśli akcjonariusze podczas najbliższego Walnego Zgromadzenia przychylą się do naszego wniosku co do dywidendy za rok 2024, to będzie oznaczało, że na przestrzeni zaledwie czterech lat trafi do nich – przede wszystkim w formie dywidendy, ale też skupu akcji – już blisko 53 mln zł plus możliwa uzupełniająca dywidenda warunkowa 2,8 mln zł. To łącznie ponad 70% obecnej kapitalizacji Fabrity, a spółka nadal posiada potencjał dywidendowy i generuje zdrowe przepływy gotówkowe– wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity S.A.
Termin wypłaty ewentualnej dywidendy uzupełniającej jest uzależniony od czasu spełnienia warunków do wypłaty tejże dywidendy, tzn. uzyskania pozytywnego dla spółki rozstrzygnięcia skargi kasacyjnej od wyroku WSA w Warszawie z 5 czerwca 2024 r. (sygn. III SA/Wa 907/24) lub innego rozstrzygnięcia sprawy ze strony organów państwowych o równoważnym efekcie oraz dokonania pełnego zwrotu kwoty nadpłaty podatku CIT za rok 2022 przez organy skarbowe w terminie do 30 listopada 2025 r.
Wnioski Zarządu dotyczące dywidend (dywidenda za rok 2024 oraz uzupełniająca dywidenda warunkowa) opiewają łącznie na ponad 11 mln zł. Obecna kapitalizacja Fabrity na GPW to około 78 mln zł.
Szczegóły związane z wnioskiem Zarządu co do dywidendy za rok 2024 znajdują się w RB nr 15/2025.
***
Grupa Fabrity (do stycznia 2025 roku Grupa Fabrity Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów inżynierii oprogramowania, jak również usługi transformacji cyfrowej.
Segment software specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, generatywnej sztucznej inteligencji (Gen-AI), przemysłowym Internecie rzeczy (IoT) oraz inżynierii danych i transformacji chmurowej. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Bayer, ABB, PepsiCo, Sanofi, Miba, Liebherr, Toyota Bank, Hitachi Energy, dormakaba, Forbo czy agencja unijna Frontex. Fabrity oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także firmom z sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group, która wraz z integracją w strukturach Grupy zmieniła nazwę na Fabrity Commerce.
Segment chatbotów — spółka PerfectBot Sp. z o.o., w której Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący chatboty AI, automatyzujące obsługę klienta w e-commerce. Z rozwiązania korzysta już kilkadziesiąt sklepów internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Australii, a także wiele dużych e-sklepów w Polsce.
Historia Fabrity sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem: inwestorzy.fabrity.com.