Zarząd K2 Holding proponuje 6 zł dywidendy na akcję, w planach zmiana nazwy na Fabrity Holding
Wśród projektów uchwał na Walne Zgromadzenie znajduje się zmiana firmy spółki na Fabrity Holding S.A. w związku z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych. Zarząd rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu wypłatę łącznie 14,5 mln zł dywidendy, co oznacza 6 zł na akcję (2 zł zostało już zaliczkowo wypłacone w październiku).
– Bardzo dobra sytuacja finansowa Grupy pozwala na to, aby za lata 2021-2022 do akcjonariuszy trafiło łącznie w formie dywidendy 12,4 zł na akcję, co oznacza około 35% kapitalizacji spółki z ostatnich dni. Rekordowe dywidendy mają oczywiście związek z transakcją sprzedaży chmurowej spółki Oktawave, ale również bieżąca działalność biznesowa Grupy tworzy potencjał wypłaty rosnących dywidend – wskazuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.
Przegłosowanie przez akcjonariuszy obecnych podczas Walnego Zgromadzenia stosownej uchwały w sprawie wypłaty 6 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2022 oznaczałoby wypłatę jeszcze 4 zł na każdy walor K2 Holding, biorąc pod uwagę wypłaconą w październiku zeszłego roku zaliczkę na poczet dywidendy za rok 2022. Proponowany harmonogram zakłada ustalenie prawa do dywidendy 4 lipca, a jej wypłatę 4 października.
Równocześnie zarząd proponuje akcjonariuszom zmianę firmy spółki na Fabrity Holding SA.
– Software house Fabrity to dzisiaj nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW – a więc istotna z perspektywy inwestorskiej – odzwierciedlała dominującą już teraz rolę Fabrity w wynikach oraz strategiczne znaczenie biznesu software. Oczywiście, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) dalej funkcjonować będą pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży. Nie planujemy żadnych dodatkowych „rebrandingów” – mówi Prezes Wujec.
Ponadto w środę Rada Nadzorcza K2 Holding powołała na nową trzyletnią kadencję Zarząd w niezmienionym składzie: Prezes Paweł Wujec, Wiceprezes Tomasz Burczyński, Wiceprezes Artur Piątek.
***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana. Obok spółki holdingowej, działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: SOFTWARE i MARKETING oraz spółka PerfectBot, w której K2 Holding posiada 50% udziałów.
Segment software – Fabrity – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
Segment marketingowy
Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2 (marka K2 Create), która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów K2 Create należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix czy Samsung.
W skład segmentu marketingowego wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi martech oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Pracuj.pl, Home.pl, Mann+Hummel, Sarantis czy Pfleiderer.
Segment chatbotów
PerfectBot to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes.
Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.