Czas:
29 sierpnia 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie wyników
finansowych za I półrocze 2011 r., przedstawienie perspektyw Spółki
na kolejne okresy oraz przedpremierowy pokaz gier
Goście:
30 analityków / zarządzających
City
Interactive realizuje plany globalnej ekspansji
i zapowiada
megadynamikę wyników w przyszłym roku
City
Interactive, pierwszy krajowy prawdziwie globalny producent, wydawca
i dystrybutor gier wideo, wypracował w pierwszym półroczu 10,1 mln
zł zysku netto przy 12,5 mln zł zysku operacyjnego. To poziomy
zbliżone do tych z analogicznego okresu 2010 roku. Jednocześnie
jednak Spółce udało się zwiększyć przychody aż o blisko 50
proc., do ponad 43,2 mln zł.
–
Stworzyliśmy światową markę, czyli Sniper: Ghost Warrior.
Sprzedaliśmy już ponad 1,5 mln egzemplarzy tej gry. Staliśmy się
numerem jeden sprzedaży na wielu rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii,
Austrii czy Niemczech oraz trafiliśmy do Top10 m.in. w USA.
Zaliczyliśmy też spektakularny debiut w Japonii na konsolę PS3.
– podkreślił
Marek Tymiński,
Prezes Zarządu City Interactive S.A.
–
Udział kosztów w przychodach w pierwszym półroczu w stosunku do
sytuacji sprzed roku zwiększyło wydawanie gier na konsole, które
stanowią u nas już 88 proc. produkcji. To jednak konieczny krok,
aby kontynuować dynamiczną globalną ekspansję. Świat gra na
konsolach, a nie na komputerach PC wyjaśnił
Artur Winiarski,
Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w City Interactive S.A.
Warto
zauważyć, że o ponad 38 proc., do 10,75 mln zł, zwiększyły się
rok do roku przepływy pieniężne netto z działalności
operacyjnej.
–
Pozwoliło nam to spłacić zadłużenie i pozyskać środki na
rozwój na projektów. Nie jest nam groźny więc potencjalny kryzys
na rynkach finansowych, który mógłby zmusić wielu konkurentów do
zatrzymywania ekspansji –
powiedział Artur Winiarski,
Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w City Interactive S.A.
–
My w każdym scenariuszu idziemy dynamicznie do przodu – dodał
Marek Tymiński,
Prezes Zarządu City Interactive S.A.
Plan
wydawniczy City Interactive zakłada trafienie na rynek jeszcze w
bieżącym kwartale gry Sniper: Ghost Warrior Gold Edition (Xbox 360
i PC) oraz gry Sniper: Ghost Warrior Classics (Xbox 360). Później
przyjdzie czas na oczekiwane premiery, które mają stać się
kolejnymi kamieniami milowymi w historii Spółki. Chodzi o Sniper:
Ghost Warrior 2 (I kwartał 2012 r.) oraz grę nazwaną roboczo WW II
(II kwartał 2012 r.). Ich uzupełnieniem będą niszowe Alien Fear
(I kwartał 2012 r.) oraz Combat Wings: The Great Battles of WW2 (IV
kwartał).
–
Pomimo bardzo dobrych wyników finansowych, obecny rok nie jest
dla nas kluczowy. W przyszłym roku spodziewamy się megadynamiki
wzrostu – poinformował Marek
Tymiński, Prezes Zarządu City
Interactive S.A.
Uczestnicy
konferencji mieli możliwość przetestowania gier, które nie
zostały jeszcze oficjalnie zaprezentowane. Mieli również okazję
poznać Bogdana Oprescu, który odpowiada za produkcję gier
(m.in z segmentu gier on-line z modelu Free to Play w gatunku FPS) w
najnowszym studio z rodziny City Interactive – w Rumunii.
–
Startujemy z zespołem 40 osób,
które pracowały wcześniej dla największych korporacji
produkujących gry wideo i on-line. Rumunia to jednocześnie zagłębie
utalentowanych i doświadczonych twórców gier, więc mamy ambicje
szybko rosnąć i w coraz większym stopniu budować wartość City
Interactive – zapewnił Bogdan
Oprescu, Członek Zarządu i
Executive Producer w City Interactive Studio S.R.L. (Bukareszt).
Szczegółowa
prezentacja z konferencji [link]
Raport
okresowy City Interactive
za
I półrocze 2011 r.
[link]