Czas:
29 sierpnia 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie wyników
finansowych za I półrocze 2011 r., przedstawienie perspektyw Spółki
na kolejne okresy oraz przedpremierowy pokaz gier

Goście:
30 analityków / zarządzających

City
Interactive realizuje plany globalnej ekspansji

i zapowiada
megadynamikę wyników w przyszłym roku

City
Interactive, pierwszy krajowy prawdziwie globalny producent, wydawca
i dystrybutor gier wideo, wypracował w pierwszym półroczu 10,1 mln
zł zysku netto przy 12,5 mln zł zysku operacyjnego. To poziomy
zbliżone do tych z analogicznego okresu 2010 roku. Jednocześnie
jednak Spółce udało się zwiększyć przychody aż o blisko 50
proc., do ponad 43,2 mln zł.


Stworzyliśmy światową markę, czyli Sniper: Ghost Warrior.
Sprzedaliśmy już ponad 1,5 mln egzemplarzy tej gry. Staliśmy się
numerem jeden sprzedaży na wielu rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii,
Austrii czy Niemczech oraz trafiliśmy do Top10 m.in. w USA.
Zaliczyliśmy też spektakularny debiut w Japonii na konsolę PS3.

podkreślił
Marek Tymiński,
Prezes Zarządu City Interactive S.A.


Udział kosztów w przychodach w pierwszym półroczu w stosunku do
sytuacji sprzed roku zwiększyło wydawanie gier na konsole, które
stanowią u nas już 88 proc. produkcji. To jednak konieczny krok,
aby kontynuować dynamiczną globalną ekspansję. Świat gra na
konsolach, a nie na komputerach PC
wyjaśnił
Artur Winiarski,
Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w City Interactive S.A.

Warto
zauważyć, że o ponad 38 proc., do 10,75 mln zł, zwiększyły się
rok do roku przepływy pieniężne netto z działalności
operacyjnej.


Pozwoliło nam to spłacić zadłużenie i pozyskać środki na
rozwój na projektów. Nie jest nam groźny więc potencjalny kryzys
na rynkach finansowych, który mógłby zmusić wielu konkurentów do
zatrzymywania ekspansji

powiedział
Artur Winiarski,
Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w City Interactive S.A.


My w każdym scenariuszu idziemy dynamicznie do przodu –
dodał
Marek Tymiński,
Prezes Zarządu City Interactive S.A.

Plan
wydawniczy City Interactive zakłada trafienie na rynek jeszcze w
bieżącym kwartale gry Sniper: Ghost Warrior Gold Edition (Xbox 360
i PC) oraz gry Sniper: Ghost Warrior Classics (Xbox 360). Później
przyjdzie czas na oczekiwane premiery, które mają stać się
kolejnymi kamieniami milowymi w historii Spółki. Chodzi o Sniper:
Ghost Warrior 2 (I kwartał 2012 r.) oraz grę nazwaną roboczo WW II
(II kwartał 2012 r.). Ich uzupełnieniem będą niszowe Alien Fear
(I kwartał 2012 r.) oraz Combat Wings: The Great Battles of WW2 (IV
kwartał).


Pomimo bardzo dobrych wyników finansowych, obecny rok nie jest
dla nas kluczowy. W przyszłym roku spodziewamy się megadynamiki
wzrostu
– poinformował Marek
Tymiński
, Prezes Zarządu City
Interactive S.A.

Uczestnicy
konferencji mieli możliwość przetestowania gier, które nie
zostały jeszcze oficjalnie zaprezentowane. Mieli również okazję
poznać
Bogdana Oprescu, który odpowiada za produkcję gier
(m.in z segmentu gier on-line z modelu Free to Play w gatunku FPS) w
najnowszym studio z rodziny City Interactive – w Rumunii.


Startujemy z zespołem 40 osób,
które pracowały wcześniej dla największych korporacji
produkujących gry wideo i on-line. Rumunia to jednocześnie zagłębie
utalentowanych i doświadczonych twórców gier, więc mamy ambicje
szybko rosnąć i w coraz większym stopniu budować wartość City
Interactive
– zapewnił Bogdan
Oprescu
, Członek Zarządu i
Executive Producer w City Interactive Studio S.R.L. (Bukareszt).

Szczegółowa
prezentacja z konferencji
[link]

Raport
okresowy City Interactive

za
I półrocze 2011 r.

[link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/CIA_2.JPG