Czas:
14 listopada 2011 r.
Miejsce:
Warszawa
Temat:
Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za III kwartał 2011
roku oraz perspektyw spółki i branży na kolejne okresy
Goście:
21 analityków, 5 dziennikarzy
Rekordowy
kwartał Amiki potwierdza słuszność strategii
Spółka
zwiększa sprzedaż, generuje mocne zyski, skupuje akcje, zwiększy
moce produkcyjne i ujawni w księgach wartość marki Amica (240 mln
zł). To podoba się inwestorom.
O
6,6 proc. rósł kurs akcji Amiki,
jednego
z wiodących europejskich dystrybutorów i producentów sprzętu AGD,
po
publikacji przez Spółkę raportu finansowego za III kwartał 2011
r. Skonsolidowane przychody kwartalne po raz pierwszy w historii
przekroczyły próg 400 mln zł (402,3 mln zł, + 6,4 proc. rdr).
Zysk z działalności operacyjnej przekroczył 19,8 mln zł a zysk
netto wyniósł 20,4 mln zł. To 261,7 proc. więcej niż w
analogicznym okresie sprzed roku (5,6 mln zł). Dzięki temu od
początku roku, pomimo szeroko pojętych kosztów zmiany modelu
działania w segmencie pralek i lodówek, Amica zarobiła na czysto
20,4 mln zł. Przez trzy kwartały 2010 roku było to niecałe 7,1
mln zł.
–
To widoczne owoce naszej strategii „Change” i kierunek, w jakim
idziemy. W odróżnieniu od największych światowych koncernów,
posiadamy zdolność do szybkiej identyfikacji zmian po stronie
klientów i dostawców, a co najważniejsze – do szybkiej reakcji
na te zmiany. Dzięki temu zwiększamy sprzedaż, generujemy wyższe
marże, możemy redukować zadłużenie i prowadzić skup akcji
własnych –
powiedział zebranym Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki
S.A.
Sprzedaż
Grupy Amica szczególnie rośnie na rynku rosyjskim. Tu wzrost rok do
roku wyniósł 56 proc. Baza obecnego i przyszłego sukcesu Grupy
jest jednak znacznie szersza.
–
Strategicznie
w najbliższym czasie skupimy się na kluczowych rynkach (Polska,
Niemcy, Rosja, Ukraina, Skandynawia, Wielka Brytania, klienci OEM), w
dalszym ciągu będziemy dbać o marże (m.in. racjonalna będzie
rezygnacja z części outsourcingu przy produkcji kuchni, redukcja
administracji). Brakuje nam mocy produkcyjnych w zakładzie we
Wronkach, więc zdecydowaliśmy o jego rozbudowie. Tym bardziej, że
inwestycja będzie prowadzona już w specjalnej strefie ekonomicznej.
Zamierzamy również mocno wejść w segment najtańszych, ale wysoko
marżowych kuchni gazowych na rynku rosyjskim – powiedział
Prezes Jacek Rutkowski.
–
Dbamy też o sferę marketingową, gdzie możemy pochwalić się
wieloma sukcesami. Używamy bowiem pełnego spektrum działań,
również online. Chcemy, aby Amica do 2015 roku przeistoczyła się
z cichego lidera rynku w ulubioną przez Polaków markę sprzętów
kuchennych
– dodał
Zdzisław Wiese, Dyrektor ds. Marketingu w Amica Wronki S.A.
Z
punktu widzenia inwestorów istotna jest również kwestia długu,
dywidendy i skupu akcji własnych (do 150 mln zł).
–
Stosujemy
efektywny hedging walutowy, więc stąpamy po pewnym gruncie. Nasze
wyniki wyraźnie rosną, a czwarty kwartał jest historycznie drugim
pod względem rezultatów w roku. W przyszłym roku pierwsze 6
miesięcy powinno być już wyraźnie na plusie, m.in. dzięki
sprzedaży pralek i lodówek zamawianych u dostawców zewnętrznych.
Jednocześnie posiadamy na sprzedaż centrum logistyczne i centrum
handlowe w Gorzowie Wielkopolskim, jakie mamy po zwindykowaniu
należności (ponad 50 mln zł, generuje obecnie 5-6 mln zł EBITDA
rocznie). Uważając, że nasze akcje na GPW są niedowartościowane,
dzielimy się sukcesem z akcjonariuszami poprzez skup akcji własnych.
Jednocześnie nie planujemy w przyszłym roku wypłacać dywidendy.
Naszym priorytetem będzie zmniejszenie zadłużenia w obecnych
niepewnych dla rynków czasach. Na koniec przyszłego roku nasz dług
odsetkowy powinien spaść do około 100 mln zł –
powiedział
Wojciech Kocikowski, Wiceprezes ds. Finansowych w Amica Wronki S.A.
–
Aby
urealnić nasz bilans względem porównywalnych spółek,
zdecydowaliśmy o ujawnieniu w nim wartości marki Amica. To ponad
240 mln zł. Jednocześnie wraz z nową wizją marki, w grudniu
rozpocznie działalność Centrum Zarządzania Marką
– dodał
Wojciech Kocikowski.
Szczegółowa
prezentacja z konferencji [link]
Raport
okresowy Amica Wronki S.A. za III kwartał 2011 r. [link]