Czas:
14 listopada 2011 r.

Miejsce:
Warszawa

Temat:
Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za III kwartał 2011
roku oraz perspektyw spółki i branży na kolejne okresy

Goście:
21 analityków, 5 dziennikarzy

Rekordowy
kwartał Amiki potwierdza słuszność strategii

Spółka
zwiększa sprzedaż, generuje mocne zyski, skupuje akcje, zwiększy
moce produkcyjne i ujawni w księgach wartość marki Amica (240 mln
zł). To podoba się inwestorom.

O
6,6 proc. rósł kurs akcji Amiki
,
jednego
z wiodących europejskich dystrybutorów i producentów sprzętu AGD,

po
publikacji przez Spółkę raportu finansowego za III kwartał 2011
r. Skonsolidowane przychody kwartalne po raz pierwszy w historii
przekroczyły próg 400 mln zł (402,3 mln zł, + 6,4 proc. rdr).
Zysk z działalności operacyjnej przekroczył 19,8 mln zł a zysk
netto wyniósł 20,4 mln zł. To 261,7 proc. więcej niż w
analogicznym okresie sprzed roku (5,6 mln zł). Dzięki temu od
początku roku, pomimo szeroko pojętych kosztów zmiany modelu
działania w segmencie pralek i lodówek, Amica zarobiła na czysto
20,4 mln zł. Przez trzy kwartały 2010 roku było to niecałe 7,1
mln zł.


To widoczne owoce naszej strategii „Change” i kierunek, w jakim
idziemy. W odróżnieniu od największych światowych koncernów,
posiadamy zdolność do szybkiej identyfikacji zmian po stronie
klientów i dostawców, a co najważniejsze – do szybkiej reakcji
na te zmiany. Dzięki temu zwiększamy sprzedaż, generujemy wyższe
marże, możemy redukować zadłużenie i prowadzić skup akcji
własnych

powiedział zebranym Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki
S.A.

Sprzedaż
Grupy Amica szczególnie rośnie na rynku rosyjskim. Tu wzrost rok do
roku wyniósł 56 proc. Baza obecnego i przyszłego sukcesu Grupy
jest jednak znacznie szersza.


Strategicznie
w najbliższym czasie skupimy się na kluczowych rynkach (Polska,
Niemcy, Rosja, Ukraina, Skandynawia, Wielka Brytania, klienci OEM), w
dalszym ciągu będziemy dbać o marże (m.in. racjonalna będzie
rezygnacja z części outsourcingu przy produkcji kuchni, redukcja
administracji). Brakuje nam mocy produkcyjnych w zakładzie we
Wronkach, więc zdecydowaliśmy o jego rozbudowie. Tym bardziej, że
inwestycja będzie prowadzona już w specjalnej strefie ekonomicznej.
Zamierzamy również mocno wejść w segment najtańszych, ale wysoko
marżowych kuchni gazowych na rynku rosyjskim –
powiedział
Prezes Jacek Rutkowski.


Dbamy też o sferę marketingową, gdzie możemy pochwalić się
wieloma sukcesami. Używamy bowiem pełnego spektrum działań,
również online. Chcemy, aby Amica do 2015 roku przeistoczyła się
z cichego lidera rynku w ulubioną przez Polaków markę sprzętów
kuchennych

dodał
Zdzisław Wiese, Dyrektor ds. Marketingu w Amica Wronki S.A.

Z
punktu widzenia inwestorów istotna jest również kwestia długu,
dywidendy i skupu akcji własnych (do 150 mln zł).


Stosujemy
efektywny hedging walutowy, więc stąpamy po pewnym gruncie. Nasze
wyniki wyraźnie rosną, a czwarty kwartał jest historycznie drugim
pod względem rezultatów w roku. W przyszłym roku pierwsze 6
miesięcy powinno być już wyraźnie na plusie, m.in. dzięki
sprzedaży pralek i lodówek zamawianych u dostawców zewnętrznych.
Jednocześnie posiadamy na sprzedaż centrum logistyczne i centrum
handlowe w Gorzowie Wielkopolskim, jakie mamy po zwindykowaniu
należności (ponad 50 mln zł, generuje obecnie 5-6 mln zł EBITDA
rocznie). Uważając, że nasze akcje na GPW są niedowartościowane,
dzielimy się sukcesem z akcjonariuszami poprzez skup akcji własnych.
Jednocześnie nie planujemy w przyszłym roku wypłacać dywidendy.
Naszym priorytetem będzie zmniejszenie zadłużenia w obecnych
niepewnych dla rynków czasach. Na koniec przyszłego roku nasz dług
odsetkowy powinien spaść do około 100 mln zł

powiedział
Wojciech Kocikowski, Wiceprezes ds. Finansowych w Amica Wronki S.A.


Aby
urealnić nasz bilans względem porównywalnych spółek,
zdecydowaliśmy o ujawnieniu w nim wartości marki Amica. To ponad
240 mln zł. Jednocześnie wraz z nową wizją marki, w grudniu
rozpocznie działalność Centrum Zarządzania Marką

dodał
Wojciech Kocikowski.


Szczegółowa
prezentacja z konferencji [link]

Raport
okresowy Amica Wronki S.A. za III kwartał 2011 r. [link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/amica2.JPG