Data: 18 listopada 2015 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej Grupy AB
po Q3 2015 oraz perspektyw na przyszłe okresy

Grupa AB błyszczy wynikami na tle
branży, jest aktywna w zakresie akwizycji i nowych asortymentów

Grupa AB,
największy dystrybutor IT w regionie CEE, ma za sobą kolejny bardzo udany
kwartał. Przychody przekroczyły 1,5 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła 24
mln zł, notując wzrost o 6% rdr. W
trakcie trzech kwartałów 2015 roku Grupa AB wypracowała w ujęciu skorygowanym 73
mln zł EBITDA (+13% rdr) i ponad 42 mln zysku netto (+11% rdr) przekraczając
4,7 mld zł przychodów (+8% rdr). Tym samym Grupa AB wyraźnie umocniła się na
pozycji numer 1 wśród dystrybutorów IT w regionie CEE, dystansując po III kw.
drugą w kolejności firmę o ponad 1 mld zł sprzedaży [więcej informacji można
znaleźć tutaj -[gt] [link].

– Zanotowaliśmy bardzo dobre
wyniki finansowe. Pokazujemy siłę na niełatwym rynku. Pomimo inwestycji w nowe
centrum logistyczne utrzymujemy wysokie wskaźniki płynności, które są rękojmią
stabilnego wzrostu. Mamy również bezpieczny, wręcz modelowy wskaźnik ogólnego
zadłużenia (67%), na co dużą uwagę zwracają banki. Tak jak w poprzednich
okresach możemy pochwalić się również najniższym poziomem kosztów SG[&]A w
branży
– powiedział Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

Grupa AB rozwija się
wielokierunkowo, a w każdym obszarze odnosi systematycznie sukcesy. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/18.11_AB_2.jpg

Po trzecim kwartale skupiamy
się na omówieniu usług chmurowych, segmentu enterprise i e-commerce, ale
oczywiście w pozostałych obszarach biznesowych, jak chociażby w zakresie
największej sieci franczyzowej w regionie, rozwijanym segmencie AGD/RTV czy w
zabawkach też dzieje się dużo dobrego
– powiedział zebranym Andrzej Przybyło,
Prezes Zarządu AB SA.

Niektórzy nasi konkurenci
ekscytują się rozpoczęciem dostarczania do jakiejś sieci detalicznej. Otóż my
tam dawno już jesteśmy. Tak samo jeśli chodzi o nowe grupy asortymentowe spoza
IT. Po prostu my robimy swoje, a dopóki jest to działalność marginalna, dopóty
nie rozmywamy nią przekazu dla inwestorów
– dodał Prezes Przybyło.

Podkreślił pozycję Grupy AB jako
lidera run-rate’u, czyli odnawialnych, codziennych zakupów klientów.

Dla nas ważne jest
bezpieczeństwo, stabilność, długoterminowe i przejrzyste relacje z klientami.
Nie opieramy znacznej części swojego biznesu, jak niektóre podmioty na rynku,
na dużych, jednorazowych kontraktach, które mogą być, ale nie niekoniecznie
muszą być
– wyjaśnił Prezes Przybyło.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/18.11_AB_3.jpgPrzedstawiciele Grupy AB
opowiedzieli analitykom, zarządzającym oraz dziennikarzom o nowej platformie AB
do sprzedaży subskrypcji chmurowych. To szybko rozwijający się segment rynku,
który wydaje się być bardzo przyszłościowym kierunkiem.

Usługi chmurowe spełniają potrzeby
zmieniającego się świata w zakresie kosztów, wygody czy elastyczności. Grupa AB
została wybrana przez Microsoft na regionalnego Cloud Solution Providera. Nasza
platforma pozwoli nam zarabiać na kolejnych tego typu kontraktach. Finalizujemy
rozmowy z kolejnym światowym liderem w swojej niszy oprogramowania

zakomunikował Pan Andrzej Przybyło.

Pytania inwestorów i dziennikarzy
dotyczyły m.in. potencjalnych akwizycji, jakich Grupa AB może dokonać w
najbliższych kwartałach.

To jest kolejny obszar, w którym
– w przeciwieństwie do konkurentów – komunikujemy tylko informacje istotne dla
inwestorów. Jednocześnie szanujemy pieniądze akcjonariuszy i decydujemy się na
inwestycje tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni sukcesu. To również nas odróżnia od
konkurencji. Propozycji spółek do przejęcia w Polsce i za granicą dostawaliśmy
i dostajemy mnóstwo. Analizujemy, rozmawiamy z różnymi podmiotami, także teraz.
Ale trzeba mieć świadomość, że najpierw trzeba wyłuskać właściwe firmy. Poza
tym, od rozmów do transakcji atrakcyjnego, komplementarnego podmiotu z reguły
mija sporo czasu. Zakup Rekmana negocjowaliśmy 3 lata. Mogę jednocześnie
zapewnić, że prowadzimy ciekawe projekty zarówno pod względem akwizycji, jak
również poszerzania asortymentu
– odpowiedział Prezes Przybyło.

Do pobrania:

Prezentacja z
konferencji [link]

Raport okresowy Grupy
AB za 3Q 2015 [link]