Instalacje gazowe w silnikach
wysokoprężnych szansą na wzrost zysków i notowań

Białostocka spółka AC Autogaz pod marką STAG rozpoczyna na
szeroką skalę sprzedaż instalacji LPG do silników diesla. W zakończonych
niedawno testach wzięła udział ponad setka pojazdów. Były to przede wszystkim
samochody ciężarowe, autobusy, maszyny budowlane i ciągniki rolnicze. To
właśnie tego typu pojazdy stanowią grupę docelową dla nowego rozwiązania.
Badania potwierdziły ok. 20 proc. oszczędność w kosztach paliwa. Inne korzyści
to wyczuwalny wzrost mocy silnika (nawet do 10 proc.) i kultury jego pracy, bez
zmniejszenia trwałości. Ważny jest również aspekt ekologiczny. Dotryskiwany do
oleju napędowego gaz powoduje, że
spaliny wydzielane przez silnik zawierają mniej rakotwórczych cząstek stałych.
Dla użytkownika oznacza to koniec kłopotów z uciążliwym serwisowaniem filtrów
DPF, a także łatwiejsze spełnianie coraz bardziej wyśrubowanych norm EURO.

Po polskich drogach jeździ około 3,5 mln pojazdów
ciężarowych, 100 tys. autobusów i ok. 1,6 mln traktorów. Wszystkie te pojazdy
wyposażone są w jednostki wysokoprężne. Daje to pojęcie, jak duże są
potencjalne oszczędności wynikające z wprowadzenia instalacji LPG do diesli.
Zarówno te materialne, jak i ekologiczne. Białostocka spółka informuje też o
rosnącym zainteresowaniu na rynkach zagranicznych, na których jest obecna.

– W długodystansowych
testach potwierdziliśmy, że instalacja autogaz pracuje w silnikach
wysokoprężnych bez wpływu na ich zużycie, wręcz odwrotnie, następuje poprawa
elastyczności pracy silnika przy istotnych oszczędnościach paliwa i przyroście
mocy
. Po tak szerokich badaniach i
przygotowaniu odpowiednich certyfikatów i homologacji, jesteśmy przygotowani do
sprzedaży systemów gazodiesla w Polsce i zagranicą
– mówi Katarzyna
Rutkowska, prezes firmy AC Autogaz.

Więcej na ten temat [link]