Amica wśród światowych liderów

Gościem w studiu TVN CNBC był Wojciech Antkowiak, wiceprezes spółki Amica Wronki. Początek rozmowy dotyczył szeroko pojętego rynku produkcyjnego w obecnych czasach. Gość telewizji określił rynek jako zmienny i trudny. Ale jednocześnie, odnosząc się już do samej Amiki, Wojciech Antkowiak stwierdził, że po wynikach ostatnich miesięcy nie widać, aby spółka hamowała tak jak rynek i wybrane wskaźniki makroekonomiczne.

Wiceprezes Antkowiak podkreślił, że szczególnie dobrze w 2011 r. wyglądała sprzedaż sprzętu do zabudowy, gdzie spółka odnotowała 28% wzrost sprzedaży przy 8% wzroście rynku. Ogólny wzrost sprzedaży Amiki to 7% rok do roku.
– Tak świetne wyniki to zasługa pracy zespołu Amiki z ostatnich 2-3 lat, głównie linii Integra, czyli topowej linii oraz linii Fusion, plasowanej w środkowym segmencie rynku – powiedział Wojciech Antkowiak.

Warto również zaznaczyć, że Amica jest również doceniana na światowym rynku. Bardzo dobre rozwiązania technologiczne są zauważane, a spółka utrzymuję się w tym aspekcie w pierwszej lidze. Tak samo wygląda sytuacja od strony designu. Przed kilkoma tygodniami Amica otrzymała najważniejszą nagrodę na rynku, RED DOT – można powiedzieć Oskara w dziedzinie designu. Wiceprezes Amiki przyznał, że docenianie spółki przez rynek pozwala na optymistyczne patrzenie w przyszłość, a dobra opinia wśród konsumentów pozwoli przełożyć się na świetne wyniki.

Pierwszy kwartał, jak deklaruję wiceprezes Antkowiak, był na polskim rynku stabilny, natomiast rynki zagraniczne, takie jak np. Rosja, rozwijają się bardzo dynamicznie, co powinno być widoczne w raportach okresowych.