Amica spodziewa się powrotu lepszej koniunktury

Rok 2023 był najgorszy od wielu lat dla całego sektora AGD. Największym wyzwaniem dla producentów była strona popytowa. Przyczyny takiego stanu rzeczy na łamach „Parkietu” wyjaśnia Michał Rakowski, członek zarządu Amiki ds. finansów i HR.

– Spowolnienie gospodarcze w Europie, wysoki koszt pieniądza, presja inflacyjna i wzrost wydatków na dobra pierwszej potrzeby przyczyniły się do spadków sprzedaży sprzętów AGD, do czego w sposób efektywny i elastyczny dopasowaliśmy naszą działalność. Widzimy przesłanki, aby obecny rok nie był gorszy, ale mamy dopiero jego początek i sytuacja może być jeszcze dynamiczna. Patrząc jednak szerzej, rynek AGD jest cykliczny, dlatego spodziewamy się powrotu lepszej koniunktury, ale jest jeszcze oczywiście za wcześnie, aby dokonywać konkretniejszych wskazań– mówi Michał Rakowski.

W dalszym ciągu trwają w Amice prace nad zapowiadaną strategią rozwoju na najbliższe lata. Ma ona zostać ogłoszona po publikacji raportu rocznego, czyli w okresie kwiecień – maj.

Więcej: „Parkiet” z dn. 02.02.2024 na str. 5 lub https://www.parkiet.com/