Data: 1 grudnia 2015 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie przejęcia przez Amikę brytyjskiej spółki
CDA oraz rezultatów finansowych za Q3 2015


Brytyjskie CDA wesprze dynamiczny
wzrost Grupy Amica

Konferencja Grupy Amica
rozpoczęła się mocnym akcentem – wizytą gościa specjalnego, twarzy marki Amica.
Jednocześnie osoba ta jest najlepszą polską tenisistką, jedną z topowych
zawodniczek świata. To Agnieszka Radwańska.

– Gratulujemy Agnieszce ostatnich
zwycięstw, osiągnięcia mistrzostwa w skali świata. Agnieszka Radwańska to
obecnie międzynarodowy brand, o czym przekonuję się, podróżując po świecie.
Amica również wykorzystuje inteligentny styl i rozwija się międzynarodowo –
powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki SA.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/1.12_Amc_2.jpgAgnieszka Radwańska opowiedziała
zebranym o swojej perspektywie wygrywania kolejnych meczów i turniejów
tenisowych. Moderator dyskusji – Krzysztof Rutkowski, PR Manager Grupy Amica –
poruszył także temat wypracowywania sukcesu na arenie międzynarodowej przez
osoby i firmy z Polski. Widać tu bowiem podobieństwa, choćby między Agnieszką
Radwańską a Grupą Amica, gdzie kluczem okazuje się systematyczna, codzienna
ciężka praca i mocne dążenie do osiągnięcia wyznaczonych celów. Jednocześnie,
zważywszy na zbliżające się Święta, naturalnym tematem stały się przygotowania
do tego czasu, spędzanego tradycyjnie w rodzinnym gronie.

– Mamy w domu sprzęt marki Amica
z najnowszej linii Amica IN. To nie tylko przepiękna ozdoba kuchni, ale również
duża pomoc w przygotowaniach różnorakich potraw wigilijnych i świątecznych,
jakie będę przygotowywała razem z mamą i siostrą
– powiedziała Agnieszka
Radwańska.

Mogłabym nawet ustawić
temperaturę piekarnika poprzez smartfona prosto z kortu
– dodała z uśmiechem,
podkreślając innowacyjne możliwości produktów Grupy Amica.

Mocny wzrost zyskowności

Grupa Amica ma za sobą udany
kwartał, co było przedmiotem omówienia w kolejnej części konferencji. W okresie
lipiec-wrzesień 2015 r. skonsolidowane przychody wiodącego producenta AGD
utrzymały się na zbliżonym poziomie rok do roku, podczas gdy wynik EBITDA
wzrósł o 21% rdr, a zysk netto – o 44% rdr. W okresie trzech kwartałów
przychody wzrosły o 4% rdr, zbliżając się do 1,5 mld zł, wynik EBITDA skoczył o
15%, a zysk netto – o 24%. Więcej tutaj [link]

Potrafimy zwiększać marże
poprzez optymalizację działalności operacyjnej oraz właściwy dobór miksu
produktowego i efektywne zarządzanie cenami. Co więcej, udało nam się zastąpić
dużą część sprzedaży na Wschodzie sprzedażą w Polsce, na Zachodzie i na
Północy. Jednocześnie utrzymujemy bardzo niskie wskaźniki zadłużenia

powiedział Wojciech Kocikowski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych w Amica
Wronki SA.

Idealne dopasowanie
strategiczne

Podczas konferencji
przedstawiciele Amiki przekazali informacje na temat sfinalizowanego właśnie przejęcia
CDA Group Ltd. za 147 mln zł, odpowiedzieli również na
pytania inwestorów i mediów dotyczące tego wydarzenia. Więcej na temat
największej w historii spółki akwizycji można znaleźć tutaj [link].

CDA wyróżniają silne własne
marki, dobre produkty – szeroki asortyment, pozycjonowanie w segmencie średnim
i średnim wyższym, nowe dla Amiki grupy produktowe jak chłodziarki do wina – a
także atrakcyjni klienci – sklepy niezależne, studia kuchenne i deweloperzy

powiedział Piotr Skubel, Wiceprezes ds. Strategii i Kontrolingu w Amica Wronki
SA.

Dodał, że CDA posiada liczne
przewagi konkurencyjne na rynku brytyjskim, które będą wykorzystywane przez
Grupę Amica.

– CDA to również firma, która
generuje rokrocznie rosnące przychody i zyski. W roku finansowym 2015
spodziewamy się blisko 43 mln GBP przychodów i ponad 2,8 mln GBP wyniku EBITDA

– powiedział Wiceprezes Skubel.

Zaznaczył, iż CDA nie posiada
zadłużenia, a na rachunkach spółki znajduje się około 7 mln GBP gotówki.
Jednocześnie przejęcie CDA wpisuje się w realizację strategii HIT2023, jaką
Amica przedstawiła wiosną 2014 r. Celem spółki jest uzyskanie 1,2 mld EUR
skonsolidowanych przychodów oraz 107 mln EUR wyniku EBITDA.

– CDA umacnia nas w Europie
Zachodniej, zwiększa dywersyfikację geograficzną i od razu zwiększa nasze
obroty o ponad 250 mln zł rocznie. Oczekujemy licznych efektów synergii, tym
bardziej, iż na rynku brytyjskim Amica i CDA posiada uzupełniające się
portfolio produktowe (Amica specjalizuje się w sprzęcie wolno stojącym, CDA w
sprzęcie do zabudowy) oraz kanały dystrybucji
– wyjaśnił Wiceprezes Piotr
Skubel.

Przedstawiciele Amiki
podkreślili, iż umowa akwizycyjna nie zawiera żadnych zapisów zawieszających, a
konsolidacja wyników finansowych CDA nastąpi od dziś, od grudnia 2015 r.
Jednocześnie na koniec br. przewidywany wskaźnik długu netto do wyniku EBITDA
LTM wyniesie jedynie około 1,15.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/1.12_Amc_3.jpgTo wspaniała akwizycja. CDA to
świetna firma, od której nauczymy się wiele. CDA również wiele skorzysta na
obecności w Grupie Amica, imponujemy CDA pod wieloma względami. Transfer wiedzy
będzie następował w obu kierunkach, a możliwe synergie są olbrzymie

powiedział Prezes Rutkowski.

Wśród twardych synergii można w
pierwszej kolejności wymienić wspólne zakupy towarów i usług, jak choćby
transportu kontenerowego, gdzie CDA w prosty sposób może zaoszczędzić 150 tys.
GBP rocznie. Chodzi również o zabezpieczenia ryzyka walutowego, finansowanie
działalności czy know-how w zakresie zarządzania produktami i relacjami z
dostawcami. Dodatkowo należy rozważać obszar „miękkich” synergii, dotyczących
chociażby innowacyjności czy sformułowania kultury organizacyjnej i
zaangażowania pracowników.

To, co zapisaliśmy w strategii
HIT2023
[więcej tutaj – link]
to nie jest nasze ostatnie słowo – podsumował Prezes Jacek Rutkowski.

Do pobrania:

Prezentacja z konferencji [plik]

Komunikat rynkowy [link]

Raport bieżący nt. przejęcia CDA [link]

Raport bieżący nt. finansowania przejęcia CDA [link]