Bartosz Idzikowski z Lock.me w zarządzie spółki Bluekey z giełdowej Grupy Gamedust

 

Zacieśnia się współpraca Lock.me – jednego z najprężniej działających międzynarodowych marketplace’ów na rynku escape roomów – ze spółką Bluekey, rozwijającą kompleksową platformę VR dla escape roomów, przenoszącą do wirtualnego świata rzeczywiste, działające stacjonarnie, pokoje zagadek.

Do zarządu spółki Bluekey z Grupy Gamedust dołączył Bartosz Idzikowski, prezes spółki Lock.me i rozpoznawany na arenie międzynarodowej ekspert branży escape roomów.

W maju poinformowaliśmy o rozpoczęciu współpracy między Bluekey i Lock.me, a rozszerzenie zarządu Bluekey o Bartosza Idzikowskiego jest potwierdzeniem strategicznego współdziałania w celu stworzenia globalnej platformy VR dla escape roomów. Zespół wywodzący się ze spółki Gamedust ma ogromną wiedzę o rynku VR, a Lock.me doskonale zna i rozumie rynek escape roomów. Nie ma więc lepszych partnerów. Łączymy nasze doświadczenia i know-how, aby tworzyć najlepsze jakościowo produkty, odpowiadające na potrzeby graczy oraz aby docierać z nimi do społeczności zainteresowanych pokojami zagadek – mówi Michał Wróblewski, Prezes Zarządu spółki Bluekey.

Bardzo cieszę się z dołączenia do projektu. Jest to kolejny segment na rozwijającym się rynku escape roomów, w którym mogę uczestniczyć. Ten jest o tyle wyjątkowy, że łączy wartościową ofertę dla klientów z zupełnie nowym obszarem biznesowym dla właścicieli firm. Przeniesienie fizycznych pokoi do świata VR to wyzwanie, ale pozwoli wprowadzić tę rozrywkę do równoległego, niezależnego świata i dotrzeć do nowej publiczności – komentuje Bartosz Idzikowski, członek Zarządu Bluekey, a także Prezes Zarządu Lock.me – firmy, która działa na rynku escape roomów już od 8 lat i jest obecna w Polsce, Słowacji, Czechach, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, czy Irlandii. Tworzy też rozwiązania SaaS dla branży oraz jest organizatorem międzynarodowych mistrzostw escape room (zawody ER Champ).

Opracowanie nowego typu platformy VR, która pozwoli na przeniesienie do tego środowiska dowolnego escape roomu z całego świata to cel spółki Bluekey, która zamknęła w marcu rundę inwestycyjną o wartości 5,65 mln zł pod przewodnictwem funduszu YouNick Mint, współfinansowanego przez PFR Ventures. W projekt zaangażowani są czołowi eksperci branży VR – między innymi notowana na warszawskiej giełdzie spółka Gamedust.

– Liczba graczy na platformach VR rośnie w lawinowym tempie, dzięki czemu tworzy się ogromna przestrzeń na wirtualną rozrywkę nie tylko w trybie indywidualnym, ale również ze znajomymi i nieznajomymi. Bluekey tworzy nowatorski produkt, wnosi nową jakość zarówno dla graczy VR, jak i dla branży escape roomów, co kreuje duży potencjał biznesowy – mówi Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

Działalność Bluekey wpisuje się w ideę leżącą u podstaw metaverse, czyli budowania wirtualnych światów, w których ludzie mogą spędzać czas i wchodzić ze sobą w interakcje. Innowacyjność Bluekey polega między innymi na tym, że do świata wirtualnego przenoszone są prawdziwe pokoje zagadek. Dzięki platformie autorstwa Bluekey będzie można na nie „nanieść” efekty, które są nieosiągalne w rzeczywistości. To pozwoli na kreowanie niezwykle zaawansowanych hybrydowych światów. Rozwiązanie to jest też ciekawe z biznesowego punkt widzenia, gdyż właściciele fizycznych escape roomów uzyskają dzięki niemu nowe źródło dochodu przy relatywnie niewielkim nakładzie pracy.

Według najnowszego raportu Market Research Future, w przeciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku wirtualnej rzeczywistości ma przekroczyć 100 mld dolarów. Głównym motorem rozwoju całej branży jest i będzie potrzeba interaktywnych, wciągających doświadczeń, które przyciągną do wirtualnego świata nowych użytkowników.

Spółka Bluekey rozpoczęła już pierwszy etap działalności operacyjnej, czyli produkcję gier na platformy VR w oparciu o scenariusze z istniejących escape roomów. Pierwsza gra pod tytułem “Rooms of Realities” będzie miała premierę jeszcze w 2022 roku, a jej wydawcą będzie Gamedust S.A.

 

***

Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości.

Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR) i Mixed Reality (MR).

Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa Connected Realities, w ramach której powstała spółka Bluekey. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe własne produkcje (Yupitergrad 2: The Lost Station), jak również projekty wydawnicze (Sunrise GP, Best Forklift Operator, Rooms of Realities).

Więcej informacji pod adresem www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ i twitter.com/GamedustTT.