Startują płatności w aplikacji „Skanuj i Kupuj” sieci Piotr
i Paweł

Sieć handlowa Piotr
i Paweł dołącza do światowych liderów i wyznacza nowy standard w Polsce dzięki wdrożeniu
płatności w aplikacji „Skanuj i Kupuj”. Wzorem chociażby amerykańskiego sklepu
Amazon Go

i globalnych usług transportowych pod marką Uber już dzisiaj w wybranych
sklepach Piotr i Paweł można robić zakupy nie tylko bez posiadania przy sobie gotówki
czy karty płatniczej, ale również bez stania w kolejkach do kas

i bez jakiegokolwiek kontaktu z kasjerami, a nawet bez wyjmowania zakupów z
koszyka przed wyjściem ze sklepu.

Cyfrowa podróż
klienta w fizycznym sklepie sieci Piotr i Paweł zaczyna się od zeskanowania
poszczególnych produktów smartfonem z aplikacją „Skanuj i Kupuj” (dostępna dla
systemów iOS i Android), a kończy zatwierdzeniem płatności kartą, wcześniej
zdefiniowaną w aplikacji. Te dwa proste kroki to wszystko, czego potrzeba, aby
zrobić zakupy.

Dla sieci Piotr i Paweł najważniejsi są
klienci. Dbając o ich wygodę, testowaliśmy nasz innowacyjny system w niepełnej
formie przez blisko dwa lata. Teraz nasi klienci mają już możliwość użytkowania
pełnej wersji systemu „Skanuj i Kupuj”, który umożliwia dokonanie zakupów bez
przechodzenia przez kasę. Klienci nie są również przekierowywani do
zewnętrznych aplikacji czy wirtualnych portfeli –
mówi Marek Miętka, Prezes Zarządu sieci Piotr i Paweł.


To również dobra wiadomość dla osób konserwatywnych, które nie będą korzystać z
naszej aplikacji mobilnej. Ominięcie kas przez pozostałych klientów istotnie
zmniejszy bowiem czas oczekiwania do obsługi przez tradycyjnego kasjera w
porach szczytu zakupowego. Ceniona za najwyższą jakość produktów i obsługi sieć
Piotr i Paweł ma więc kolejną przewagę konkurencyjną

dodaje.

Obecnie
system „Skanuj i Kupuj” działa w sześciu pilotażowych lokalizacjach: dwóch w
Warszawie (ul. Stawki 2A i CH Blue City) oraz po jednym w Poznaniu (ul. Gronowa
18), w Markach pod Warszawą (ul. Piłsudskiego 200A), w Płocku (Galeria Wisła) i
we Wrocławiu (Sky Tower). O ile obecnie przy wyjściu ze sklepu system automatycznie
drukuje paragon do wzięcia przez klienta (lokalizacja klienta na bazie emitera
sygnału bluetooth, tzw. beacona), o tyle niedawne uznanie przez Ministerstwo
Finansów, że wystarczającym dowodem sprzedaży jest paragon w aplikacji, bez konieczności
tradycyjnego wydruku na papierze[1],
otworzyło drogę do szybkiego wdrożenia
pełnej usługi „Skanuj i Kupuj” we wszystkich sklepach Piotr i Paweł.

Ponadto,
aplikacja „Skanuj i Kupuj” została wzbogacona o możliwość nagradzania w ramach
prowadzonych działań promocyjnych. W celu zachęcenia klientów do korzystania z niej
jako udogodnienia podczas codziennych zakupów
obecnie pierwszy zakup w
aplikacji za min. 100 zł premiowany jest kuponem o wartości 20 zł na kolejne
zakupy.

Do użycia po raz pierwszy innowacyjnych
rozwiązań często wystarczy sama ciekawość, chęć spróbowania czegoś nowego, a to
w konsekwencji powoduje, że zmieniamy nasze przyzwyczajenia i regularnie
korzystamy z tych rozwiązań, ponieważ są wygodne. I tak właśnie jest z zakupami
w sieci Piotr i Paweł z wykorzystaniem aplikacji „Skanuj i Kupuj” – są jeszcze
prostsze i wygodniejsze niż dotychczas –
podkreśla Wojciech Zawada, Prezes Zarządu spółki OneLoop.

– Bardzo się cieszę, że dzięki narzędziom
i usługom dostarczonym sieci Piotr i Paweł wspólnie zmieniamy oblicze zakupów w
fizycznych placówkach handlowych
dodaje.

System
„Skanuj i Kupuj” jest prosty, intuicyjny, a przede wszystkim bezpieczny, czego
gwarantem jest SIX Payment Services, należący do wiodących dostawców rozwiązań do
obsługi transakcji elektronicznych. Co ważne, dane kart płatniczych nie są
nawet zapisywane w aplikacji, a „Skanuj i Kupuj” umożliwia podłączenie zarówno
karty prywatnej, jak i służbowej – są one wybierane w zależności od charakteru
zakupów.

Dodanie możliwości dokonania płatności bezpośrednio
w aplikacji to domknięcie całego zautomatyzowanego procesu zakupów. Ma to
szczególnie pozytywny wpływ na całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik
(tzw. user experience), czyli w tym wypadku klient, robiący zakupy w sklepach
Piotr i Paweł. Cieszymy się, że możemy być partnerem tego pionierskiego na
rynku polskim projektu, pozyskując cenne doświadczenia do realizacji kolejnych
tego typu wdrożeń –
mówi Sebastian
Ramatowski, odpowiedzialny za obszar innowacji w SIX Payment Services.

– Możliwości „Skanuj i Kupuj” cieszą
mnie również jako konsumenta. Jestem przekonany, że wyznaczony przez nas

i przez sieć Piotr i Paweł nowy benchmark na polskim rynku będzie trendem do upowszechniania
digitalizacji całego sektora sprzedaży detalicznej – dodaje.

***

Sieć Piotr i Paweł

Ogólnopolska sieć
handlowa Piotr i Paweł, której historia sięga 1990 roku. W jej ramach działa
140 sklepów, przede wszystkim w formacie supermarketów. Klienci mogą również
robić zakupy przez internet z dostawą do domu (e-piotripawel.pl). Twórcami
firmy są Eleonora Woś i jej synowie Piotr i Paweł Woś, którzy w ramach polskiej
firmy rodzinnej z małego lokalnego sklepu w Poznaniu stworzyli jedną z
wiodących krajowych sieci detalicznych. Sieć Piotr i Paweł ma unikatowy na
polskim rynku charakter marki, liczną grupę wiernych i zadowolonych klientów, a
rodzinny charakter firmy i jej prawie 30-letnia historia są wsparciem dla
możliwości rozwoju.

www.piotripawel.pl

SIX Payment
Services

Jeden z największych
w Europie agentów rozliczeniowych, dostawca bezpiecznych i innowacyjnych rozwiązań,
umożliwiających obsługę transakcji elektronicznych. Zatrudniając blisko 1,2
tys. pracowników w 14 oddziałach na całym świecie, SIX Payment Services
obsługuje klientów (punkty handlowo-usługowe) z 33krajów.
Przedsiębiorstwo jest własnością blisko 140 banków o zróżnicowanych rozmiarach
oraz profilach działalności.

www.six-payment-services.com

OneLoop

Spółka z obszaru
fintech, oferująca nowoczesne rozwiązania, które wspierają działania w obszarze
sprzedaży i marketingu. Ich celem jest pomoc sklepom, restauracjom czy
usługodawcom w zdobywaniu nowych klientów oraz zwiększaniu zaangażowania
obecnych. Rozwiązania OneLoop przeznaczone są zarówno dla sklepów
stacjonarnych, jak również internetowych oraz mobilnych. Wykorzystując
infrastrukturę kart płatniczych, technologia OneLoop umożliwia w każdym z
kanałów sprzedaży prostą i szybką rejestrację użytkowników oraz przyznawanie i
wydawanie korzyści podczas dokonywania transakcji.

www.oneloop.pl


[1] Dyrektor
KIS, sygn. akt 0115-KDIT1-3.4012.149.2018.3.AT, 30.05.2018