Data: 27 czerwca 2018 r.

Miejsce: Lipa k/Strykowa

Temat: Prezentacja zakładu produkcyjnego i laboratoriów
Excellence SA oraz planów rozwojowych spółki


Excellence
inwestuje w moce produkcyjne i zmierza na GPW w 2019 roku

Lider rynku syropów owocowych w
handlu nowoczesnym, którego udział w polskim rynku można szacować na 24%,
zamierza dynamicznie rosnąć w kolejnych okresach.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Excellence/27.06.2018_Exc_2.jpgNaszym celem jest utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów i
wyników finansowych w najbliższych latach
– zapewnił Dariusz Polinceusz,
Prezes Zarządu Excellence SA.

Podczas gdy prowadzone inwestycje
w automatyzację produkcji i rozwój mocy wytwórczych w obecnej lokalizacji
spółki mogą zwiększyć wolumen produkcji o około 50%, o tyle w perspektywie 3-5
lat może okazać się to niewystarczające.

Dlatego analizujemy budowę drugiego zakładu produkcyjnego lub akwizycję
podmiotu z branży. Szczególnie interesują nas podmioty z bazą surowcową

powiedział Prezes Polinceusz.

Prezes pozytywnie ocenia pierwsze
pół roku aktywności spółki w segmencie handlu tradycyjnego, który odpowiada za
około 32% rynku syropów owocowych. Podobnie wyraża się o efektach pracy zespołu
rozwoju eksportu, który ma niewiele dłuższą historię.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Excellence/27.06.2018_Exc_3.jpgOd początku roku mamy zespół doświadczonych handlowców, którzy budują
sprzedaż w kanale tradycyjnym. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów,
widzimy pozytywną kontrybucję i ten kanał będziemy dalej rozwijać

zaznaczył Prezes Dariusz Polinceusz.

Z kolei eksport, który mocniej rozwijamy dopiero od około roku, stanowi
obecnie tylko około 4% naszej sprzedaży. Dlatego widzimy w tym obszarze również
dużo miejsca do rozwoju. Szczególnie interesuje nas Europa Zachodnia i Kanada.
Obecnie nasze produkty trafiają głównie do USA, Holandii i na Ukrainę

dodał Dariusz Borowski, Członek Zarządu ds. Finansowych w Excellence S.A.

Obecnie około 75% sprzedaży
Excellence to produkcja pod markami własnymi sieci handlowych. Celem spółki
jest, aby udział sprzedaży marek Excellence, do których należy chociażby marka
syropów barmańskich i baristycznych Monzini, systematycznie rósł. Pomoże w tym
m.in. rozwój linii produktów ekologicznych. To zresztą także droga do
zwiększania generowanych marż przy rosnącej skali biznesu. Marże Excellence
cierpiały z powodu wysokich cen cukru. Teraz, gdy cukier staniał, pojawiły się
inne wyzwania kosztowe. Spółka ma jednak odpowiedź na taką sytuację.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Excellence/27.06.2018_Exc_4.jpgRosną płace, drożeje energia elektryczna czy transport. Dlatego
możliwości trwałej poprawy marż widzimy w automatyzacji produkcji, we wzroście
efektywności, jak również w zwiększeniu udziału produktów własnych marek w
miksie produktowym, w tym produktów BIO
– powiedział Dariusz Borowski.

Mamy potencjał do bycia znaczącym graczem na rynku produktów
ekologicznych, szczególnie syropów, soków i napojów. Jako pierwsi
wprowadziliśmy do oferty syrop BIO, jako pierwszym w Polsce udało się nam
wytworzyć prozdrowotne napoje z zawieszonymi w nim ziarnami chia czy bazylii, w
których ziarna te cały czas są zawieszone, a konsument ma odczucie spożywania
napoju o normalnej konsystencji
– dodał Dariusz Polinceusz.

Laboratoria spółki, w których
prowadzone są prace R[&]D – podobnie jak część produkcyjna – zostały
zaprezentowane uczestnikom spotkania, którzy mieli także okazję do
interesujących rozmów z Zarządem Excellence. Rozwój spółki ma mieć przy tym
odzwierciedlenie w obszarze rynku kapitałowego. Od października 2014 roku akcje
spółki są notowane na rynku NewConnect. Możliwe, że w przyszłym roku Excellence
zmieni rynek notowań na główny parkiet GPW, przeprowadzając jednocześnie emisję
akcji w celu finansowania rozwoju organicznego i/lub przejęć.