Fabrity Holding zamiast K2 Holding. Zmiana nazwy odzwierciedla ewolucję biznesu

Fabrity Holding S.A. zastąpiła już K2 Holding S.A. Zmiana uchwalona przez Walne Zgromadzenie i zarejestrowana przez KRS ma związek z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych.

Software house Fabrity to obecnie nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW – a więc istotna z perspektywy inwestorskiej – odzwierciedlała dominującą rolę Fabrity w wynikach już teraz oraz strategiczne znaczenie biznesu software dla dalszego rozwoju Grupy. Oczywiście, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) będą wciąż funkcjonować pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży. Nie planujemy żadnych dodatkowych „rebrandingów”mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu Fabrity Holding.

Konsekwencją zmiany firmy spółki notowanej na GPW będzie zmiana tickera giełdowego, pod jakim notowane są akcje. K2H zostanie zastąpione przez FAB.

W zeszłym roku przychody operacyjne Fabrity stanowiły już blisko 70 przychodów operacyjnych całej Grupy, a udział Fabrity w oczyszczonym skonsolidowanym zysku operacyjnym zbliżył się do 74%. Fabrity rośnie z roku na rok, utrzymując wysoką dynamikę – przychody operacyjne zwiększyły się w roku 2022 o 34%, a EBIT o 45% rdr. W porównaniu z 2019 rokiem przychody operacyjne tej spółki wzrosły aż o 187%, a jej zysk operacyjny o 248%.

– Fabrity konsekwentnie realizuje skuteczną strategię wzrostu w skali międzynarodowej. Mamy wysoko postawione ambicje, zadowolonych i lojalnych klientów oraz potencjał długoterminowego rozwoju, który nie ma ograniczeńkomentuje Tomasz Burczyński, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A. i Prezes Zarządu Fabrity sp. z o.o.

Akcjonariusze giełdowej spółki-matki podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia zdecydowali również o wypłacie 6 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2022, co oznacza wypłatę dodatkowych 4 zł na każdy walor, biorąc pod uwagę wypłaconą w październiku zeszłego roku zaliczkę. Prawo do dywidendy zostało ustalone 4 lipca br., a jej wypłata nastąpi 4 października.

Bardzo dobra sytuacja finansowa Grupy pozwoliła na to, aby za lata 2021-2022 do akcjonariuszy trafiło łącznie 12,4 zł na akcję. Rekordowe dywidendy mają oczywiście związek z transakcją sprzedaży chmurowej spółki Oktawave, ale również bieżąca działalność biznesowa Grupy tworzy potencjał wypłaty satysfakcjonujących dywidendpodkreśla Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding.

 

***

Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana – obok spółki holdingowej działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: SOFTWARE i MARKETING oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50% udziałów.

Segment software – Fabrity – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2 (marka K2 Create), która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów K2 Create należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix czy Samsung.

W skład segmentu marketingowego wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi martech oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Pracuj.pl, Home.pl, Mann+Hummel, Sarantis czy Pfleiderer.

Segment chatbotów

PerfectBot to  startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes.

Historia spółki sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. (obecnie Fabrity Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem www.inwestorzy.fabrity.com.