Data: 4 września 2024 roku
Temat: Omówienie sytuacji Grupy Fabrity Holding po H1 2024
Fabrity po udanym pierwszym półroczu 2024 patrzy z optymizmem na kolejne okresy
Grupa Fabrity Holding wypracowała znaczne dynamiki wzrostu przychodów i wyników finansowych w pierwszej połowie 2024 roku, do czego przyczynił się efekt relatywnie niższej bazy porównawczej z drugiego kwartału 2023 roku, konsolidacja przejętej spółki Panda Group od II kw. br., a także wzrost organiczny. W samym II kw. br. na poziomie skonsolidowanym sprzedaż wzrosła o 22% rdr, zysk operacyjny o 82% rdr, a segment software przy 22-procentowym wzroście obrotów podwoił zysk operacyjny rdr.
– Wypracowaliśmy dobre wyniki pomimo ogólnego spowolnienia w branży. Widzimy i odczuwamy oczywiście czynniki pozytywne, jak również negatywne (np. umocnienie złotego), natomiast ogólnie pozostajemy optymistycznie nastawieni do całego drugiego półrocza i lat kolejnych – wskazał Tomasz Burczyński, CEOFabrity Holding S.A.
Dynamikę zysku netto dodatkowo zwiększył nadpłacony w poprzednich latach podatek dochodowy.
– Chodzi o ulgę holdingową przy sprzedaży spółek zależnych. Zwrot nadpłaconego podatku za 2023 rok (1,8 mln zł) pozytywnie wpłynął na zysk netto półrocza 2024 i możliwości dywidendowe. Cierpliwie czekamy na zwrot kolejnej, większej nadpłaty (2,4 mln zł) za rok 2022, co do której mamy już pozytywny wyrok WSA – wskazał Wiceprezes Artur Piątek.
W pierwszym półroczu wydarzeniem była również publikacja strategii z perspektywą roku 2026 (więcej tutaj i tutaj) oraz realizacja skupu akcji własnych w celu ich umorzenia o wartości 7,7 mln zł (192,5 tys. akcji po 40 zł, zarejestrowane obniżenie kapitału). Spółka wypłaciła również 3,25 zł dywidendy na akcję, co łącznie ze skupem oznaczało dystrybucję do akcjonariuszy ponad 15 mln zł. W sierpniu br. Fabrity zapowiedziała zaliczkę na poczet dywidendy za rok 2024 w wysokości 1,30 zł na akcję, przyspieszył także proces połączenia spółki giełdowej Fabrity Holding z główną spółką operacyjną Fabrity.
– To ostatni etap uproszczenia struktury Grupy w ramach realizacji wieloletniej strategii, a jednocześnie jest to fundament pod nową strategię rozwoju. Korzyści na poziomie organizacyjnym i procesowym oraz strategicznym, w tym zwiększenie potencjału akwizycyjnego i inwestycyjnego czy możliwość realizacji programu ESOPowego wspierającego strategię – powiedział Wiceprezes Piątek.
Perspektywy Grupy Fabrity pozostają pozytywne. Co więcej, firma zajmuje się różnymi aspektami AI, a rozwiązania w tym zakresie przekładają się już na kontrakty z klientami. Podobnie jest z ofertą Industry 4.0/5.0 oraz platformami low-code.
– Na drugą połowę roku widzimy dobre perspektywy otworzenia nowych źródeł przychodów opartych o nową ofertę GenAI i IIoT. Kontynuujemy prace nad rozwojem nowej oferty i pozyskujemy kolejne partnerstwa. Widzimy stabilną sytuację wśród stałej bazy klientów, co przekłada się na utrzymanie lub wzrost przychodów. Obserwujemy również lepsze niż dotychczas perspektywy w new business, gdzie notujemy lekką poprawę sentymentu i wpływ nowej oferty. Systematycznie pracujemy również nad szansami M&A – podkreślił Prezes Burczyński.
– Pozyskujemy nowych klientów, przekraczamy budżety u kluczowych klientów, zwiększamy rentowność u dużych klientów. To bardzo pozytywne na tle stagnacji szerokiego rynku – wskazał Wiceprezes Rafał Graboś.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej, w tym w zapisie wideo konferencji.
Linki: