Data: 15 lutego 2023 roku
Tematyka: Omówienie sytuacji spółki Gamedust po Q4 2022 oraz perspektyw na kolejne okresy
Gamedust blisko premier nowych gier, rynek VR rośnie wykładniczo
Gamedust, giełdowy specjalista od rozrywki VR, ogłosił finalizowanie prac nad drugą częścią niezwykle mocno docenianej w świecie VR gry Yupitergrad oraz nad grą Rooms of Realities stowarzyszonej spółki Bluekey, przenoszącej rzeczywiste escape roomy do świata wirtualnego.
– Wszelkie wyzwania związane z tymi projektami są już za nami, jesteśmy na końcowym etapie produkcji. Nic nie wskazuje na ewentualne przesunięcia, w związku z czym możemy mówić już o drugim kwartale jako o czasie premier – wskazał Paweł Flieger, CEO Gamedust S.A.
Sprzedaż już 50 tys. kopii ma zapewnić każdej z gier zwrot poniesionych kosztów. Spółka nawet bez tego ma obecnie komfort działania, dzięki zabezpieczeniu finansowania w niedawnej emisji akcji – kolejnych emisji spółka nie planuje, zamierza rozwijać biznes już w całości z wypracowanych przepływów pieniężnych.
Gamedust może jeszcze w pierwszym kwartale br. wprowadzić na rynek jako wydawca grę Sunrise GP, a do graczy trafi też Best Forklift Operator w wersji na Nintendo Switch. W portfolio wydawniczym na ten rok znajdują się więc łącznie cztery tytuły. Kolejne produkcje własne i projekty wydawnicze są w toku – w tym rozpoczęła się preprodukcja kolejnego dużego tytułu własnego.
– Będziemy budować zarówno zespół produkcyjny, jak również zespół wydawniczy, co otwiera nam nowe kanały przychodów. Budujemy mocno rozpoznawalną firmę w całym ekosystemie VR – powiedział Prezes Flieger.
Ekosystem VR rozwija się niesamowicie dynamicznie, od pandemii wręcz wykładniczo. Obecnie gracze posiadają około 30 mln zestawów VR, co jest kroplą w morzu konsol i komputerów gamingowych na świecie. Technologia i nowi dostawcy sprzętu są jednak gamechangerami. W przyszłym tygodniu premierę będzie miała druga odsłona gogli VR PlayStation z niezwykle mocnymi tytułami już na starcie. Na horyzoncie widać kolejną generację gogli Meta Quest, rozwija się też platforma Pico, a wkrótce na rynek może wkroczyć Apple.
– Dobrym przykładem tego, jak zmienia się rzeczywistość, jest Best Forklift Operator, którego wydaliśmy w zeszłym roku na platformie Steam (PC). Zgłosiła się do nas firma Randstadt w celu rozwiązania problemu z pozyskiwaniem operatorów wózków widłowych. Pokolenia się zmieniają, zmienia się też sposób dotarcia do odbiorcy. Wykorzystali wydaną przez nas grę do zachęcenia kandydatów, do spróbowania bycia operatorem wózka widłowego w świecie wirtualnym. Wykorzystali influencerów, wykorzystali format „Let’s play”. I jest to duży sukces, będzie zapewne ciąg dalszy – wskazał CEO Gamedust S.A.
Spółka zanotowała zgodnie z planem w IV kw. 2022 roku stratę netto na poziomie 3,3 mln zł, przy czym 3,2 mln zł to amortyzacja wartości firmy, wynikająca z procesu odwrotnego przejęcia przy wchodzeniu na rynek giełdowy. Spółka ocenia, że pod koniec bieżącego roku powinna już uzyskać trwałą rentowność, nawet pomimo kosztów rozwojowych.
– Rok 2023 to najbardziej ekscytujący rok. Mamy przed sobą niesamowite premiery gier z portfolio Gamedust. Widzimy bardzo silny wpływ rozwijającego się ekosystemu VR, jesteśmy niesamowicie optymistyczni. Z pozycji prezesa niezwykle mnie cieszy zaangażowanie ludzi, tworzących produkty, z których chcą być dumni – podkreślił Prezes Paweł Flieger.
Omówił również wątek sztucznej inteligencji, cytując prezesa nVidia o tym, że uruchomienie ChatGPT można porównać z tak przełomowym momentem w historii jak premiera pierwszego iPhone’a. Dla producenta gier, takiego jak Gamedust, AI oznacza mocny spadek kosztów i możliwości przyspieszenia tworzenia gier. Jest to także dopełnienie konceptu metawersum.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.
Linki:
Informacja prasowa nt. emisji akcji