Gamedust ma 4 tytuły w planie wydawniczym na 2023 rok, rozwija dział produkcyjny i dział wydawniczy oraz rozpoczyna preprodukcję kolejnej gry VR

Giełdowy specjalista od rozrywki VR – spółka Gamedust – ma w planie wydawniczym na 2023 rok jeden tytuł własny oraz trzy projekty wydawnicze. Spółka, która działa na dynamicznie rosnącym rynku gier VR, rozwija obecnie dział produkcyjny i wydawniczy oraz rozpoczyna preprodukcję kolejnej gry VR, na którą otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Kreatywna Europa w wysokości ponad 100 tys. euro.

Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. O ile w 2019 roku na świecie było 8 mln gogli VR, o tyle w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli, jak PlayStation VR 2 oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR, jakie sami też tworzymy, można spodziewać się efektu kuli śnieżnej, dzięki czemu bardzo optymistycznie patrzymy w przyszłość, także tą najbliższą – wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

– Już rok 2023 powinien być dla spółki Gamedust przełomowy pod wieloma względami. Zakładamy przekroczenie progu rentowności operacyjnej, która pozwoli nam na finansowanie dalszego rozwoju z własnych środków. Jako producent i wydawca wprowadzimy na globalny rynek nowe gry, będziemy także pracować nad kolejnymi tytułami. Zamierzamy rozbudować zespół produkcyjny i wzmocnić kompetencje zespołu wydawniczego – dodaje Prezes Flieger.

Gamedust przygotowuje się do premiery produkcji własnej – gry Yupitergrad 2: The Lost Station, która powinna trafić na rynek w pierwszej połowie roku. Gra zadebiutuje na jednej z głównych platform VR, która wykupiła miesięczną wyłączność na dystrybucję tytułu. Następnie Yupitergrad 2 trafi na pozostałe najpopularniejsze platformy VR. Debiut drugiej odsłony gry Yupitergrad będzie oznaczał otwarcie nowego kanału przychodowego oraz poszerzenie portfolio produkcji własnych.

W planie wydawniczym spółki na 2023 rok znajdują się także trzy projekty wydawnicze. Pierwszy z nich to gra Sunrise GP, od studia Garage 5, która trafi na platformę Nintendo Switch. Kolejny to gra Best Forklift Operator, która po zeszłorocznej premierze na Steam trafi także na Nintendo Switch. Ostatni to gra Rooms of Realities od studia Bluekey (pokoje zagadek przeniesione do wirtualnej rzeczywistości) z autorskiej linii biznesowej connected realities, która trafi na platformy VR.

W roku 2023 będziemy pracować nad dalszą rozbudową portfolio wydawniczego – podpisaliśmy już m.in. list intencyjny na portowanie na VR gry Gas Station Simulator studia Drago Entertainment, pracujemy także nad ewaluacją kolejnych projektów wydawniczych. Rozpoczynamy także preprodukcję kolejnego tytułu własnego na bazie posiadanego IP, na którą pozyskaliśmy 104 tys. euro dofinansowania ze środków unijnych w ramach programu Kreatywna Europa. Komfort tworzenia i wprowadzania na rynek kolejnych projektów zapewnia nam emisja akcji, którą z sukcesem zamknęliśmy w trzecim kwartale zeszłego rokumówi CEO Paweł Flieger.

Spółka oszczędnie gospodaruje posiadanymi zasobami, dzięki czemu mogła pozwolić sobie na relatywnie niewielkie rozwodnienie kapitału podczas emisji akcji. Wystarczająca okazała się emisja 12,25 mln akcji po cenie 0,20 zł (łącznie 2,45 mln zł), która na ostatniej prostej do zakładanego samofinansowania zapewnia nie tylko realizację obecnych projektów, ale również umożliwia rozszerzenie portfolio i zwiększenie potencjału zyskowności w kolejnych okresach.

Gamedust pojawił się na warszawskim parkiecie poprzez odwrotne przejęcie, które zakończyło się w pierwszym kwartale 2022 roku. Samo studio istnieje już ponad pięć lat, a przed wejściem na GPW wydało cztery tytuły własne gier VR z łączną sprzedażą na poziomie ponad 180 tys. kopii. Na wczesnym etapie rozwoju technologii VR było to dużym sukcesem i trwale zaznaczyło markę Gamedust na rynku rozrywki VR.

W roku 2022 spółka konsekwentnie rozwijała trzy kluczowe obszary działalności – dotychczasowy produkcje własne, a także dwa nowe: działalność wydawniczą oraz autorski segment connected realities. W ramach biznesu wydawniczego w 2022 roku do graczy trafił symulator wózka widłowego Best Forklift Operator, a zespół Gamedust rozpoczął też prace nad kolejnymi projektami. Z kolei segment connected realities reprezentuje spółka stowarzyszona Bluekey, która w zeszłym roku pozyskała finansowanie na kwotę 5,65 mln zł m.in. z funduszu YouNick Mint współfinansowanego przez PFR Ventures. Celem Bluekey jest opracowanie nowego typu platformy VR, która pozwoli na przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości fizycznych escape roomów. Pierwszy etap działalności Blukey to produkcja gry Rooms of Realities, której Gamedust będzie wydawcą.

W minionym roku przedstawiciele Gamedust byli aktywni na ważnych wydarzeniach branżowych, budując rozpoznawalność międzynarodową. Spółka na targach Gamescom w Kolonii zaprezentowała projekty na Polish Booth organizowanym przez PARP oraz prowadziła spotkania biznesowe z partnerami zainteresowanymi współpracą wydawniczą. Natomiast stowarzyszona firma Bluekey została partnerem oraz wzięła udział w konferencji dla twórców i fanów escape roomów RECON w Bostonie. Gamedust zaangażował się również w tworzenie VR Summit 2022 podczas Game Industry Conference (GIC) oraz prezentował swoje gry podczas targów Poznań Game Arena (PGA). Spółka Gamedust była również aktywnym uczestnikiem największej konferencji inwestorskiej w Polsce (WallStreet Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych).

 

***

Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.

Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa connected realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe produkcje własne, jak również projekty wydawnicze.

Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.