Data: 18 sierpnia 2022 roku

Tematyka: Omówienie sytuacji spółki Gamedust po pierwszym półroczu 2022

 

Gamedust otwiera nowe strumienie generowania gotówki

 

Tegoroczny debiutant z rynku NewConnect – poznański Gamedust – podtrzymał zamiar przekroczenia progu rentowności już w przyszłym roku. Projekty, nad którymi firma obecnie pracuje, to „Yupitergrad 2: Lost Station” (własna produkcja), „Best Forklift Operator” (studio Setapp), „Sunrise GP” (studio Garage5), „Rooms of Realities” (zależna spółka Bluekey).

Realizujemy aktualnie cztery produkcje, które otworzą nowe kanały przychodów od 2023 roku, przez co wyniki powinny być wyniki zdecydowanie lepsze i dodatnie. Spodziewamy się dzięki temu break even w 2023, kiedy tytuły, nad którymi obecnie pracujemy, zaczną już pracować dla nas – powiedział Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

– Wyniki pierwszego półrocza są obciążone kosztami księgowymi, związanymi z naszym debiutem giełdowym poprzez odwrotne przejęcie i są to zapisy jedynie księgowe, niegotówkowe, nie są to więc wyniki porównywalne. Rosną natomiast nasze przychody, choć nie wydaliśmy jeszcze nowych tytułów. Mamy zasoby, aby realizować projekty i dowozić cele dla inwestorów – dodał Aleksander Ziarniak, Dyrektor Finansowy Gamedust S.A.

Rozwój Spółki przebiega na trzech płaszczyznach.

– Naszym celem jest budowanie grupy kapitałowej, która będzie tworzyć rozrywkę w niszach lub tam, gdzie firma będzie w stanie wywrzeć wpływ, na tym nam zależy. Rozwijamy nasze trzy linie biznesowe: produkcje własne, działalność wydawniczą i autorskie connected realities. W rozbudowie własnych IP pozycjonujemy się jako indie (niezależne gry) premium z innowacyjnymi mechanikami, grafikami z dostępnością na jak najwięcej platform – powiedział CEO Paweł Flieger.

Trwają zaawansowane prace nad 'Yupitergrad 2: Lost Station’, która to gra jest drugą odsłoną cenionego hitu „Yupitergrad”, zbierającego wciąż bardzo wysokie noty od graczy.

Decyzja o produkcji drugiej części zapadła po informacjach zwrotnych od platform, dzięki którym  wiemy, jak możemy jeszcze zmaksymalizować atrakcyjność gry. Ostatnia umowa z jedną z dużych platform na miesięczny „exclusive” to wyraz zaufania do nas, przekonania o jakości naszej pracy – wskazał Prezes Flieger.

Z kolei „Best Forklift Operator” ma być docelowo podstawą ekosystemu dla tego typu gier (symulatorów), gdyż mają one zastosowanie zarówno co do rozrywki, jak również posiadają aspekt szkoleniowy. W działalności wydawniczej spółka realizuje dwa projekty: „Sunrise GP” z zakładaną premierą w tym roku oraz „Rooms of Realities” – projekt rozwijany przez spółkę celową Bluekey, gdzie gra jest elementem szerszego projektu przenoszenia fizycznych escape roomów do świata VR.

Jest to związane z naszą trzecią linią biznesową – connected realities, czyli ekosystemem interakcji między światem materialnym a VR i tworzeniem w tym obszarze nowych, innowacyjnych produktów. Spółka celowa Bluekey ma za zadanie budowę platformy dla wirtualnych escape roomów. Pracuje ponadto nad umowami w USA i Azji w kooperacji z portalem rezerwującym fizyczne escape roomy Lockme – podkreślił CEO Gamedust S.A.

Prezes Flieger zapowiedział również, że w najbliższych dniach Gamedust wybiera się na targi Gamescon do Kolonii.

– Mamy poumawiane bardzo dużo spotkań. To będzie bardzo pracowity czas i mam nadzieję, że również bardzo owocny biznesowo – powiedział Paweł Flieger.

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa

Raport okresowy