Data: 18 sierpnia 2022 roku
Tematyka: Omówienie sytuacji spółki Gamedust po pierwszym półroczu 2022
Gamedust otwiera nowe strumienie generowania gotówki
Tegoroczny debiutant z rynku NewConnect – poznański Gamedust – podtrzymał zamiar przekroczenia progu rentowności już w przyszłym roku. Projekty, nad którymi firma obecnie pracuje, to „Yupitergrad 2: Lost Station” (własna produkcja), „Best Forklift Operator” (studio Setapp), „Sunrise GP” (studio Garage5), „Rooms of Realities” (zależna spółka Bluekey).
– Realizujemy aktualnie cztery produkcje, które otworzą nowe kanały przychodów od 2023 roku, przez co wyniki powinny być wyniki zdecydowanie lepsze i dodatnie. Spodziewamy się dzięki temu break even w 2023, kiedy tytuły, nad którymi obecnie pracujemy, zaczną już pracować dla nas – powiedział Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
– Wyniki pierwszego półrocza są obciążone kosztami księgowymi, związanymi z naszym debiutem giełdowym poprzez odwrotne przejęcie i są to zapisy jedynie księgowe, niegotówkowe, nie są to więc wyniki porównywalne. Rosną natomiast nasze przychody, choć nie wydaliśmy jeszcze nowych tytułów. Mamy zasoby, aby realizować projekty i dowozić cele dla inwestorów – dodał Aleksander Ziarniak, Dyrektor Finansowy Gamedust S.A.
Rozwój Spółki przebiega na trzech płaszczyznach.
– Naszym celem jest budowanie grupy kapitałowej, która będzie tworzyć rozrywkę w niszach lub tam, gdzie firma będzie w stanie wywrzeć wpływ, na tym nam zależy. Rozwijamy nasze trzy linie biznesowe: produkcje własne, działalność wydawniczą i autorskie connected realities. W rozbudowie własnych IP pozycjonujemy się jako indie (niezależne gry) premium z innowacyjnymi mechanikami, grafikami z dostępnością na jak najwięcej platform – powiedział CEO Paweł Flieger.
Trwają zaawansowane prace nad 'Yupitergrad 2: Lost Station’, która to gra jest drugą odsłoną cenionego hitu „Yupitergrad”, zbierającego wciąż bardzo wysokie noty od graczy.
– Decyzja o produkcji drugiej części zapadła po informacjach zwrotnych od platform, dzięki którym wiemy, jak możemy jeszcze zmaksymalizować atrakcyjność gry. Ostatnia umowa z jedną z dużych platform na miesięczny „exclusive” to wyraz zaufania do nas, przekonania o jakości naszej pracy – wskazał Prezes Flieger.
Z kolei „Best Forklift Operator” ma być docelowo podstawą ekosystemu dla tego typu gier (symulatorów), gdyż mają one zastosowanie zarówno co do rozrywki, jak również posiadają aspekt szkoleniowy. W działalności wydawniczej spółka realizuje dwa projekty: „Sunrise GP” z zakładaną premierą w tym roku oraz „Rooms of Realities” – projekt rozwijany przez spółkę celową Bluekey, gdzie gra jest elementem szerszego projektu przenoszenia fizycznych escape roomów do świata VR.
– Jest to związane z naszą trzecią linią biznesową – connected realities, czyli ekosystemem interakcji między światem materialnym a VR i tworzeniem w tym obszarze nowych, innowacyjnych produktów. Spółka celowa Bluekey ma za zadanie budowę platformy dla wirtualnych escape roomów. Pracuje ponadto nad umowami w USA i Azji w kooperacji z portalem rezerwującym fizyczne escape roomy Lockme – podkreślił CEO Gamedust S.A.
Prezes Flieger zapowiedział również, że w najbliższych dniach Gamedust wybiera się na targi Gamescon do Kolonii.
– Mamy poumawiane bardzo dużo spotkań. To będzie bardzo pracowity czas i mam nadzieję, że również bardzo owocny biznesowo – powiedział Paweł Flieger.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.
Linki: