Gamedust podsumowuje drugi kwartał 2023 roku, widzi rosnący potencjał kolejnych okresów

Cztery premiery gier, w tym dwóch dużych tytułów – Yupitergrad 2 w pełnej wersji i Rooms of Realities w formule early-access – to największe wydarzenia II kwartału 2023 roku w giełdowej spółce Gamedust. Charakterystyka rynku gier VR sprawia, że w pełniejszy sposób przełoży się to na wyniki spółki od drugiego półrocza br.

– Za nami intensywny okres debiutów flagowych gier, które – jak już widzimy – są bardzo dobrze oceniane wśród graczy. Nasze gry wchodzą sukcesywnie na kolejne platformy sprzętowe, a w segmencie VR sprzedaż narasta długoterminowo, dzięki czemu twórcy mogą korzystać z efektu tzw. „długiego ogona”. Pomimo tego, że większość premier miała miejsce dopiero w drugiej połowie II kwartału, to w całym kwartale i w całym pierwszym półroczu odnotowaliśmy wysokie dynamiki wzrostu przychodów – wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust SA.

W II kw. 2023 roku Gamedust poszerzył portfolio oraz otworzył nowe strumienie przychodów dzięki przeprowadzeniu aż czterech premier gier: własnego tytułu Yupitergrad 2: The Lost Station na platformie Pico (należy do właściciela serwisu Tik-Tok) oraz projektów wydawniczych – Sunrise GP (klimatyczne wyścigi samochodowe) oraz Best Forklift Operator (symulator wózka widłowego) na platformie Nintendo Switch, a także Rooms of Realities na platformach Steam (PC VR) oraz Meta. Już w III kwartale br. miała także miejsce premiera Yupitergrad 2: The Lost Station na kolejnych platformach, tj. Meta Quest oraz HTC Vive XR Elite.

Flagowe tytuły z portfolio Gamedust to obecnie własna produkcja Yupitergrad 2 oraz Rooms of Realities studia Bluekey, którego udziałowcem jest Gamedust. Pierwsza z gier to zręcznościowa gra na gogle wirtualnej rzeczywistości (VR), oparta o zwiedzanie tajemniczej stacji kosmicznej, pokonywanie przeszkód oraz starcia z polującymi na gracza robotami. Dzięki unikalnemu sposobowi poruszania się oraz mnogości różnorodnych pomieszczeń, jest to produkcja wyróżniająca się swą skalą i dopracowaniem w przestrzeni VR. Yupitergrad 2: The Lost Station, w porównaniu do swojej pierwszej części, posiada bardziej rozbudowany scenariusz, nowe elementy rozgrywki, zwiększoną liczbę zagadek oraz implementację mechaniki strzelania.

Z kolei Rooms of Realities to gra przeznaczona na gogle VR, w której głównym celem gracza jest wydostanie się z wirtualnego escape roomu, a rozgrywka polega na odnajdywaniu wskazówek, obsługiwaniu mechanizmów i rozwiązywaniu łamigłówek o różnym stopniu trudności, zarówno indywidualnie, jak również w trybie kooperacyjnym dla wielu graczy. Wysoka jakość grafiki i udźwiękowienia oraz złożone interakcje z wirtualnym środowiskiem stanowią realną alternatywę dla escape roomów spotykanych w rzeczywistości. Gamedust przewiduje premierę pełnej wersji gry na III kwartał 2023 roku, co będzie się też wiązać z podniesieniem jej ceny podstawowej. Strategia rozwoju projektu Rooms of Realities przewiduje także dalsze rozwijanie gry o kolejne płatne dodatki.

Duży potencjał wzrostu Gamedust widzi nie tylko w segmencie produkcji gier własnych (rozwój obecnych tytułów i produkcja kolejnych) i w segmencie Connected Realities (powstająca kompleksowa platforma Bluekey do przenoszenia fizycznych escape roomów w przestrzeń wirtualną). Na znaczeniu zyskuje segment wydawniczy, korzystający z know-how wypracowanego przez zespół Gamedust przez lata działalności na rynku VR. W drugim kwartale br. spółka podpisała umowę z DRAGO Entertainment S.A. na wykonanie prototypu adaptacji gry Gas Station Simulator w technologii VR, a kolejne tego typu kontrakty mogą zostać sfinalizowane w kolejnych miesiącach. Strategia Gamedust przewiduje współpracę przy opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek adaptacji VR znanych tytułów gier.

Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. Jeszcze w 2019 roku na świecie było „zaledwie” 8 mln gogli VR, podczas gdy w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli od coraz szerszego grona firm technologicznych (w tym Meta Quest 3 i ekosystemu VR od Apple) oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR można spodziewać się efektu kuli śnieżnej na tym rynku.

 

***

Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.

Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa connected realities. Dotychczasowe tytuły produkcji własnej Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad i Yupitergrad 2.

Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.