Gamedust podsumowuje pierwszy kwartał 2023 roku

Okres styczeń-marzec 2023 roku był ostatnim okresem sprawozdawczym, w którym spółka specjalizująca się w immersyjnej rozrywce VR bazowała wyłącznie na historycznie wyprodukowanych grach. Spółce Gamedust sprzyja rynek, który rozwija się bardzo dynamicznie.

– Przychodowo bazowaliśmy w pierwszym kwartale 2023 roku na sprzedaży gier, jakie wyprodukowaliśmy jeszcze przed wejściem na giełdę. Z drugiej strony, intensywnie pracowaliśmy nad nową grą własną Yupitergrad 2: The LostStation oraz projektami wydawniczymi: Sunrise GP, Best Forklift Operator oraz Rooms of Realities. Ich premiery zostały zaplanowane na drugi kwartał 2023 roku, dlatego też miniony kwartał był już ostatnim okresem z cyklu produkcyjnego, w którym sprzedaż bazowała tylko i wyłącznie na już istniejących produktach. Spodziewamy się znaczącego wpływu nowych gier na osiąganą skalę przychodów – komentuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust SA.

Wyniki finansowe pierwszego kwartału br. były zgodne z oczekiwaniami Zarządu spółki Gamedust. Jednocześnie należy pamiętać o zaksięgowanej amortyzacji firmy (3,2 mln zł), która zaburza porównania rezultatów do analogicznych okresów poprzednich lat, a która to amortyzacja wynika z procesu wejścia na rynek giełdowy i będzie widoczna również w kolejnych kwartałach.

Yupitergrad 2: The Lost Station to kolejna część gry Yupitergrad, która miała premierę w 2020 roku i odniosła na tyle duży komercyjny sukces sprzedażowy, że zyskała status jednej z najlepszych i najdłużej wspieranych gier zręcznościowych na platformy VR i mimo upływu prawie dwóch lat od premiery nadal cieszy się dużym zainteresowaniem społeczności graczy. Zespół Gamedust kontynuował w I kw. br. prace produkcyjne, a premiera gry jest zaplanowana na maj br. najpierw na urządzenia Pico Neo 3 i Pico Neo 4 (komercyjna wyłączność na okres miesiąca), a w następnych miesiącach na kolejne platformy, w tym Meta Quest, HTC Vive XR Elite oraz PCVR.

W ramach działalności wydawniczej we współpracy ze spółką No Gravity Development kontynuowane były prace nad portem gry Best Forklift Operator na platformę Nintendo Switch. Z kolei 20 kwietnia, czyli już w II kw. br., premierę na tejże platformie miała gra Sunrise GP studia Garage 5. To zręcznościowa gra wyścigowa, która umożliwia zabawę na jednej konsoli nawet czterem graczom równocześnie, a 20 kolorowych, budzących pozytywne skojarzenia tras oraz klimatyczna muzyka i samochody inspirowane europejskimi klasykami sprawiają, że każdy przejazd wywołuje pozytywne emocje.

Pierwszą grą z segmentu Connected Realities wydaną przez Gamedust będzie Rooms of Realities produkcji studia BlueKey – spółki, której Gamedust jest też współudziałowcem. Rooms of Realities to gra oparta o technologię VR, w której głównym celem gracza jest wydostanie się z wirtualnego escape roomu, a rozgrywka polega na rozwiązywaniu zagadek środowiskowych o różnym stopniu trudności, zarówno indywidualnie, jaki i w trybie wieloosobowym. Gra będzie charakteryzować się urozmaiconym uniwersum i dużą różnorodnością lokacji dostępnych do rozgrywki, co zapewni wiele godzin rozgrywki. Rooms of Realities ma być stale rozwijane poprzez dodawanie do gry kolejnych pokoi, które mają być odwzorowaniem w rzeczywistości wirtualnej prawdziwych escape roomów. Od 24 kwietnia br. dostępne jest już demo gry Rooms of Realities na platformie AppLab oraz Steam.

Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. Jeszcze w 2019 roku na świecie było „zaledwie” 8 mln gogli VR, podczas gdy w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli od coraz szerszego grona firm technologicznych oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR można spodziewać się efektu kuli śnieżnej na tym rynku.

 

***

Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.

Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa connected realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe produkcje własne, jak również projekty wydawnicze.

Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.