Data: 27 października 2016 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej spółki
Gekoplast oraz perspektyw na kolejne okresy


Layerpady Gekoplastu hitem sprzedażowym, rośnie rentowność i
potencjał dywidendowy

Gekoplast ma za sobą bardzo udane 9 miesięcy bieżącego roku,
podczas których spółka kontynuowała wykorzystywanie dźwigni operacyjnej. Przy
7-procentowym wzroście przychodów zanotowała skok wyniku EBITDA, EBIT czy zysku
netto o 25-27% rok do roku. Więcej o wynikach można przeczytać tutaj [link].

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Gekoplast/27.10.16_Geko_2.jpgJesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników i sytuacji
rynkowej, w której mamy stabilne ceny surowca. W zeszłym roku ceny te niezwykle
mocno rosły i spadały, co przy inercji cen wyrobów gotowych sprawiło, iż nasze
wyniki nie są porównywalne kwartalnie rok do roku
– powiedział Piotr Górowski,
Prezes Zarządu Gekoplast SA.

Co więcej, w trzecim kwartale wyraźne różnice były również
w księgowaniach bonusa od dostawcy surowca i różnic kursowych. Dodatkowo, po
trzech latach nadrabiania w okresie letnim niezrealizowanych wcześniej
zamówień, wreszcie nasza załoga dzięki nowym liniom produkcyjnym miała w tym
roku normalny okres wakacyjny, a klientom mogliśmy skrócić terminy realizacji
zamówień, co jest ważnym atutem w naszej branży
– dodał Prezes Górowski.

Spółka w trakcie minionych trzech kwartałów zrealizowała
około 70% prognozy wyników rocznych i ocenia, że zrealizuje oficjalne cele w
granicach +/- 10%, dlatego też nie widzi potrzeby aktualizacji prognozy.

Ceny polipropylenu używanego przez nas do produkcji płyt
są 6-7% niższe niż przed rokiem, co w naturalny sposób zmniejsza ceny finalnych
produktów. Marże pozostają dobre. Dlatego też niekoniecznie przekroczymy 100
mln zł przychodów, ale z zyskiem netto czy wynikiem EBITDA powinniśmy być
bardzo blisko celów z prognozy finansowej, które wynoszą odpowiednio 7,5 mln zł
i 13,6 mln zł
– powiedział Prezes
Górowski.

Na uwagę zasługuje dekompozycja przychodów Gekoplastu. Widać
w niej strategicznie wygaszaną produkcję wyrobów wtryskowych (pozycja „inne”)
oraz niezwykle silny przyrost sprzedaży layerpadów, czyli przekładek
transportowych. Ich sprzedaż zwiększyła się ponad 5-krotnie.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Gekoplast/27.10.16_Geko_3.jpgZgodnie z naszymi oczekiwaniami, layerpady okazują się
hitem sprzedażowym. Wyśmienicie zastępują przekładki z kartonu, a przy tym
pozwalają na znaczne oszczędności kosztowe w obrocie towarami. Spodziewamy się
dynamicznego wzrostu sprzedaży tego asortymentu także w kolejnych okresach

powiedział Prezes Piotr Górowski.

Nie wyklucza, że w optymistycznym scenariuszu obecne moce
produkcyjne Gekoplastu w zakresie płyt komórkowych mogą okazać się
niewystarczające dla zaspokojenia popytu na layerpady. Wtedy spółka
przeanalizuje zamówienie kolejnej linii produkcyjnej (około 7 mln zł). W bazowym
scenariuszu Gekoplast powinien wydać w przyszłym roku na inwestycje w optymalizację
i automatyzację procesów, wzrost jakości wyrobów przetworzonych łącznie około 5
mln zł.

W minionych trzech kwartałach nasze nakłady inwestycyjne
miały wartość 11 mln zł, a tym roku nasz CAPEX prawdopodobnie zamknie się przy
około 15 mln zł. Łącznie w pięć lat da to ponad 39 mln zł. Istotnie mniejszy
CAPEX, jakiego spodziewamy się w przyszłym roku, wraz z rosnącymi zyskami
sprawia, iż zwiększa się przestrzeń do wypłaty dywidendy
– zasygnalizował
Prezes Górowski.

Gekoplast wypłacił z zysku roku 2014 0,35 zł na akcję, rok
później 0,5 zł na akcję (+43% rok do roku) – ponad 50% wypracowanego czystego
zysku i ponad 5% stopy dywidendy.

LINKI:

Prezentacja z konferencji: link

Raport okresowy za III kw. 2016: link

Informacja prasowa: link