Data: 25 maja 2022 roku

Tematyka: Omówienie sytuacji Grupy AB po Q1 2022 oraz perspektyw na kolejne okresy

 

Grupa AB zarabia coraz więcej, a popyt ma dodatkowe „dopalacze”

 

Największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz regionie CEE utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa AB zarobiła na czysto blisko 31 mln zł, co jest wynikiem o 21% lepszym niż przed rokiem. Za ostatnie cztery kwartały przychody zbliżyły się do 14 mld zł, a zysk netto przekroczył 147 mln zł, prezentując również dwucyfrowe dynamiki wzrostu, przy czym widoczna jest dźwignia operacyjna – zyski rosną szybciej niż przychody [więcej tutaj].

Wypracowaliśmy najlepszą efektywność działalności ze wszystkich giełdowych dystrybutorów IT na świecie, co przekłada się na dalszy potencjał naszych wzrostów. Rośniemy długoterminowo, a finanse prowadzimy ostrożnie, gdyż bezpieczeństwo jest dla nas ważne – wskazał Grzegorz Ochędzan, CFO Grupy AB.

Patrząc na sytuację rynkową, to popyt ze strony firm oraz liczne granty rządowe i unijne wspierają rynek IT.

– Można założyć, że sytuacja geopolityczna i osoby uciekające do Polski przed wojną pozytywnie wpływają na popyt. Z wielu programów rządowych warto zwrócić z kolei uwagę chociażby na nawet 1,2 mln laptopów z KPO. Nad taką liczbą urządzeń pochylają się już najwięksi producenci ze świata, a my jesteśmy przecież dystrybutorem pierwszego wyboru – podkreślił Andrzej Przybyło, CEO Grupy AB.

Wskazał także na rosnącą rolę ekosystemów producenckich.

Dobrym przykładem jest Xiaomi, które oprócz urządzeń stricte elektronicznych potrafi nawet z tradycyjnych kategorii produktowych zrobić urządzenia z wartością dodaną, do tego w bardzo atrakcyjnej cenie – jak nawilżacze powietrza czy materace. Możemy się właśnie pochwalić, że ten producent smartfonów nr 3 na świecie jest już w naszej ofercie, mamy więc całe TOP5. Poszerzamy również ekosystem znanego ze smartfonów Realme o telewizory, które podobnie jak inne produkty tego producenta prezentują najwyższy poziom wskaźnika price to value. Jesteśmy strategicznym dystrybutorem w regionie – podkreślił Prezes Przybyło.

Przedstawiciele Grupy AB omówili również duże znaczenie Centrum Kompetencyjnego AB, które głosami vendorów i resellerów jest nieustannie doceniane za najlepszą wiedzę i kompetencje. Z kolei sieci franczyzowe, jakimi zarządza Grupa AB, przekroczyły już 2 tys. POS-ów. Jednocześnie liczne nagrody od klientów potwierdzają, że przewagi biznesowe Grupy AB są widoczne na każdym poziomie.

Więcej informacji rynkowych i o Grupie AB można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa nt. wyników Q1 2022

Grupa AB na konferencji WallStreet

Raport okresowy Grupy AB za Q1 2022