Data: 12 września 2022 roku
Tematyka: Omówienie sytuacji Grupy K2 po H1 2022, rundy finansowania PerfectBota oraz przeglądu opcji strategicznych w segmencie marketingowym
Grupa K2 generuje coraz wyższą wartość dla akcjonariuszy
Po dopięciu sprzedaży spółki chmurowej Oktawave na rzecz Grupy Polsat Plus (Netia) i ustaleniu aż 8,4 zł wypłat związanych z dywidendami na każdą akcję, Grupa K2 kontynuuje działania strategiczne, mające na celu dalszy wzrost wartości dla akcjonariuszy. Jednym z nich jest finalizacja rundy inwestycyjnej dla czatbota nowej generacji, który rozwijany jest pod marką PerfectBot.
– Pozyskaliśmy do tego projektu dwa fundusze VC, co jest dla nas ważne przede wszystkim w kontekście zewnętrznej walidacji naszej wiary w ten projekt. To również nowe kontakty i możliwości rozwoju. Dodatkowo fundusze wniosą w ramach emisji akcji 2,5 mln zł i będą posiadały łącznie 15% akcji. Z kolei my jako K2 również weźmiemy udział w podwyższeniu kapitału, ale środki te wrócą do nas jako spłata różnych zobowiązań, zatem przy wycenie PerfectBota post money na 16,7 mln zł będziemy posiadać połowę akcji z całkowitym zaangażowaniem kapitałowym na poziomie 3 mln zł – wskazał Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.
– PerfectBot ma duży potencjał, ale jest to jednak startup, projekt ryzykowny i ssący gotówkę, odbiegający zatem od profilu innych biznesów Grupy, które są dywidendowe i przewidywalne. Dlatego dzielimy się tym ryzykiem i liczymy też na efekt smart money, szczególnie że zakończyliśmy już prace nad edytorem, który pozwala na szybsze wdrożenie bota i jego skalowalność międzynarodową – dodał Prezes Wujec.
Kierowana przez niego firma ogłosiła również przegląd opcji strategicznych wobec dwóch spółek segmentu marketingowego – K2 Create i K2 Precise.
– Biznes K2 Precise po stracie istotnego klienta usług mediowych odbudowaliśmy na bazie stabilniejszych i cechujących się większym potencjałem usług jak martech. Magnetyzm marki K2 sprawia, że zgłaszają się do nas bardzo ciekawi klienci – w pierwszej połowie roku prowadziliśmy projekty np. dla Google, Morizona czy marki Maxon. Jesteśmy bardzo zadowoleni z segmentu marketingowego – podkreślił Michał Paschalis-Jakubowicz, Wiceprezes Zarządu K2 Holding.
Wniosków na bazie przeglądu opcji strategicznych można spodziewać się za kilka miesięcy, natomiast niekoniecznie musi dojść do zmian w funkcjonowaniu segmentu marketingowego.
– Segment marketingowy jest obecnie w najlepszej kondycji od kilku lat. Biznes ten jednak prowadzony jest tylko w Polsce, skala działalności też nie jest zbyt duża. To dobre biznesy, ale widzimy większe ograniczenia potencjału wzrostu niż w segmencie software, a patrząc długoterminowo na wartość firmy zadajemy sobie pytanie, czy wskazane jest, żeby działać w dwóch segmentach działalności czy oprzeć się tylko o segment software. To przyniosłoby też uproszczenie struktury zarządczej, ograniczenie części kosztów, zwiększenie przejrzystości działania dla rynku kapitałowego. Odpowiedź nie jest oczywista i dlatego rozpoczynamy proces przeglądu opcji strategicznych – podkreślił Prezes Paweł Wujec.
Grupa K2 zamierza nadal rozwijać segment software, gdzie celem jest kontynuacja wysokich dynamik wzrostu rzędu 20-30%. Istotność spółki Fabrity w Grupie K2 podkreśliło wejście prezesa tej spółki zależnej – Tomasza Burczyńskiego – do Zarządu K2 Holding.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.
Linki:
Informacja prasowa nt. wyników H1 2022
Informacja prasowa nt. rozszerzenia Zarządu K2 Holding
Informacja prasowa nt. inwestycji funduszy VC w PerfectBota