Grupa K2 publikuje szacunkowe wyniki Q1 2023

Największy biznes Grupy K2, software house Fabrity zwiększył przychody o 36% rdr, utrzymując wysoką dynamikę rozwoju. Trwa proces przeglądu opcji strategicznych dla spółek marketingowych, które w związku z tym są prezentowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży.

Z opublikowanych wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy K2 za okres styczeń-marzec 2023 roku wynika, że software house Fabrity wypracował 1,5 mln zł zysku operacyjnego (+34% rdr) przy równie mocnym wzroście przychodów.

Wzrosty prezentowane przez Fabrity wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki. Przyczyniło się do nich także istotne poszerzenie skali kooperacji z agencją Frontex oraz skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki zbudowanym w 2022 roku procesom marketingu i sprzedaży. Mamy silne kompetencje związane z transformacją cyfrową i obsługą dużych organizacjiwskazuje Tomasz Burczyński, CEO Fabrity i Wiceprezes Zarządu K2 Holding.

Wstępne, szacunkowe wyniki Grupy K2 wraz z segmentem marketingowym, przeznaczonym do sprzedaży w następstwie przeglądu opcji strategicznych, wskazują na 19,1 mln zł kwartalnych przychodów operacyjnych (+19% rdr), 2,4 mln zł wyniku EBITDA (+0,2 mln zł rdr) i 2,2 mln zł zysku operacyjnego (+0,1 mln zł).

W minionym kwartale obserwowaliśmy zmianę struktury przychodów w segmencie marketingowym, czyli w spółkach Agencja K2 (marka K2 Create) i K2 Precise. Zmniejszył się udział kampanii zamawianych w mediach oraz skala produkcji zewnętrznych, natomiast zwiększył się udział usług cyfrowych – SEO, social media, martech. Konsekwencją tej zmiany był spadek całkowitych przychodów w związku ze zmniejszeniem wydatków refakturowanych do klientów. Dodatnia rentowność wskazuje jednak na siłę naszych biznesów, nawet w niesprzyjającym otoczeniu rynkowym podkreśla Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.

Opublikowane wstępne, szacunkowe dane finansowe uwzględniają zmianę statusu spółki PerfectBot – przejście z konsolidacji pełnej na metodę praw własności w związku z sukcesem rundy finansowania zewnętrznego.

Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami znajdą się w raporcie okresowym za pierwszy kwartał 2023 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 25 maja br.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana. Obok spółki holdingowej, działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: SOFTWARE i MARKETING oraz spółka PerfectBot, w której K2 Holding posiada 50% udziałów.

Segment software – Fabrity – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2 (marka K2 Create), która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix czy Samsung.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Pracuj.pl, Home.pl, Mann+Hummel, Sarantis czy Pfleiderer.

Segment chatbotów

PerfectBot to  startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.