Grupa K2 szacuje rezultaty trzech kwartałów 2021 roku

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała wstępne szacunkowe dane finansowe za okres styczeń-wrzesień 2021 roku. Trzeci kwartał potwierdził wzrostowe trendy. Przychody operacyjne były ponownie wyższe niż w analogicznym okresie 2020 roku. Szczególnie dobre perspektywy ma działalność segmentu software (Fabrity). Wzrosło też tempo rozwoju segmentu cloud (Oktawave).

Zgodnie z opublikowanym raportem giełdowym, Grupa K2 zanotowała szacunkowo w okresie trzech kwartałów 2021 roku wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 5 mln zł, do 88,2 mln zł. Pozwoliło to na wypracowanie solidnych wyników finansowych – szacunkowo 9,9 mln zł wyniku EBITDA oraz 4,9 mln zł zysku operacyjnego. W samym trzecim kwartale Grupa K2 szacuje wstępnie osiągnięcie 27,1 mln zł przychodów ze sprzedaży usług i wypracowanie 3,4 mln zł wyniku EBITDA oraz 1,8 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost rezultatów w porównaniu do poprzedniego kwartału i zwiększenie realizowanej marży na poziomie EBIT oraz EBITDA.

– Trzeci kwartał to przede wszystkim skuteczna sprzedaż w segmentach technologicznych. W segmencie software jesteśmy praktycznie wyprzedani do końca roku, a nasze „maszyny rekrutacyjne” pracują pełną par, aby zwiększyć „moce produkcyjne”, czyli liczebność zespołów projektowych, pracujących dla naszych klientów. W segmencie Oktawave widzimy również ożywienie aktywności klientów – mamy rekordową liczbę leadów i zapytań. Wszystko to powinno przełożyć się na trwały wzrost biznesów w przyszłym roku – wskazuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

 

Warto wskazać, iż prezentowane w tym roku wyniki Grupy K2 byłyby wyraźnie wyższe, gdyby firma nie inwestowała w rozwój oraz sferę HR.

– Prowadzimy strategicznie ważne projekty wspierające nasze biznesy i co bardzo ważne – dynamicznie rozwijamy PerfectBota. Jesteśmy przekonani, że warto inwestować w naszego inteligentnego czatbota o globalnym potencjale sprzedażowym, gdyż jego dotychczasowy track record jest imponujący – dodaje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu K2 Holding S.A.

Finalne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i bardziej szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami nastąpi w ramach publikacji pełnego raportu Grupy K2 za trzy kwartały 2021 roku, która jest zaplanowana na 23 listopada br.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Oferuje zaawansowane rozwiązania w technologii Kubernetes, realizowane na kazdej platformie chmurowej. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.