Grupa K2 ogłasza strategię rozwoju do roku 2023

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 ogłosiła strategię rozwoju do roku 2023. Wynika z niej, że najszybszy wzrost możliwy jest w segmencie software (rozwoju oprogramowania), ale ambicją Zarządu jest również dwucyfrowy wzrost przychodów pozostałych segmentów działalności: marketing i cloud. Spółka zapowiada też wysoką dywidendę.

Strategia Grupy K2 opiera się na trzech perspektywach. Po pierwsze, zakłada wzrost organiczny należących do Grupy biznesów, przede wszystkim dzięki rozwojowi kompetencji i zespołów oraz inwestycjom w sprzedaż. Po drugie – zakłada ściślejszą współpracę w Grupie, synergie między poszczególnymi biznesami, kompleksową ofertę z zakresu transformacji cyfrowej i e-commerce oraz wzmacnianie kultury organizacyjnej, przyciągającej talenty i tworzącej z K2 doskonałe miejsce pracy dla specjalistów. Wreszcie, uzupełnieniem strategii będą działania M[&]A – zakup komplementarnych biznesów i rozwijanie nowych przedsięwzięć zgodnych z DNA Grupy K2.

Grupa K2 ma w tym roku najlepsze wyniki finansowe w swej historii, ale oczekujemy, że będzie jeszcze lepiej. Naszym celem finansowym jest docelowy wzrost roczny przychodów operacyjnych o 20% przy wzroście rentowności EBITDA do 15-20%. Proponujemy też 1 zł dywidendy za rok 2020, co oznacza stopę dywidendy na poziomie 4% i to pomimo faktu, że w rok nasza wycena na GPW wzrosła już o ponad 150%. Dziękujemy inwestorom za zaufanie – mówi Paweł Wujec, prezes Grupy K2.

– Wszyscy jesteśmy uczestnikami wielkiej cyfrowej rewolucji. W Grupie K2 pomagamy biznesom, instytucjom i markom znajdować w niej właściwe miejsce i budować z sukcesem swoją obecność. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta potencjał cyfrowych narzędzi do budowy przewagi konkurencyjnej, odnajdzie i stworzy nowe szanse i możliwości. Mamy kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem – wskazuje Michał Paschalis-Jakubowicz, wiceprezes Grupy K2.

Grupa K2 jest obecna na szybko rosnących rynkach, takich jak digitaltransformation, Software as a Service (SaaS), cloudcomputing (IaaS), data driven marketing i digitalcommunication.

Naszą ambicją jest, aby największy nasz biznes, czyli segment software (Fabrity i K2 Digital Products), rósł przy dalszym wzroście sprzedaży zagranicznej. Zakładamy, że nasz biznes chmurowy (Oktawave) będzie oferował coraz bardziej rozbudowany konsulting multi-cloud i poprawi marżowość. Nasze ambicje co do segmentu marketingowego (K2 Precise i Agencja K2) opierają się o najlepszą ofertę dla sektora e-commerce i bycie partnerem pierwszego wyboru w cyfrowej transformacji marek – wskazuje Michał Paschalis Jakubowicz, wiceprezes Grupy K2.

Najnowszym przedsięwzięciem Grupy K2 jest chatbot drugiej generacji, który specjalizuje się w automatyzacji obsługi klienta, przede wszystkim dla e-commerce. Rozwiązanie pracuje już dla takich klientów jak IKEA i LPP (wszystkie marki na czele z Reserved). Produkt sprzedawany jest w modelu SaaS, a kolejnym krokiem w jego rozwoju jest przygotowanie rozwiązań na rynki międzynarodowe.

– K2Bots.ai ma największy potencjał wzrostu w grupie. Choć jesteśmy dopiero na początku drogi, skuteczność chatbota pokazuje, że może to być produkt z powodzeniem oferowany na rynku globalnym. Będziemy inwestować w K2Bots, docelowo stanie się on osobnym biznesem, niewykluczone że z finansowaniem zewnętrznym dla szybszego skalowania – wskazuje Paweł Wujec.

 

***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software–Fabrity– zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego.Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów należą m.in. PKO Bank Polski, PKN Orlen, IKEA, Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik i szwajcarski bank Pictet.

Segment marketingowy
Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do segmentu agencyjnego zalicza się również K2Bots.AI,sub-jednostka biznesowa oferująca inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, CD Projekt, Samsung, UPC i IKEA. W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy szereg specjalistycznych usług – odsocial, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, OrbicoBeauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Segment cloud–Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud,
migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMwareCloudVerified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS,Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj iEdipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje K2 Internet S.A. są notowane na rynku głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.