Rawlplug oznacza większy potencjał

Gościem w studiach TVN CNBC oraz Polsat Biznes był Radosław
Koelner, prezes spółki Koelner, która staje się coraz bardziej podmiotem
globalnym. Najwidoczniejszą zmianą, która dzieje się obecnie, jest
przemianowanie nazwy spółki z Koelner na Rawlplug, czyli brytyjską firmę o
blisko 100-letniej historii, z międzynarodową marką, którą Koelner przejął w
2005 roku.

Prezes Koelner zaznaczył, że zmiana nazwy jest dla każdej
spółki śmiałym posunięciem, a w tym wypadku przede wszystkim posunięciem
umożliwiającym dynamiczny rozwój na rynkach międzynarodowych. Rawlplug ułatwi
prowadzenie biznesu na skalę międzynarodową i sprzedaż pod tym brandem na
nowych rynkach, szczególnie anglojęzycznych.

Przedsięwzięcie związane ze wszystkimi zmianami formalnymi ma
się zakończyć jeszcze w tym roku. Jednocześnie od drugiej połowy roku spółka
oczekuje widocznej poprawy wyników finansowych. Także ze względów kosztowych
produkcji. Zdaniem prezesa, Grupa Koelner najgorszy okres jest już za sobą. Przychody
spółki w roku 2013 powinny być na poziomie tych z zeszłego roku, mimo że w
wynikach za I kwartału zobaczyliśmy 16% spadek. W strategii grupy wzrost na
lata przyszłe ma następować w tempie kilkunastu procent rocznie na poziomie
przychodów, co powinno przełożyć się na dużo szybszy wzrost zysku netto i zysku
operacyjnego.

Kolejne ciekawe pytanie dotyczyło poziomu pierwszej marży,
która w ostatnim czasie istotnie spadła – z 11% do 7,5%. Jest to zdaniem
prezesa stanowczo za mało, gdyż liderzy globalnego rynku potrafią osiągnąć ponad
20%. Plan spółki zakłada dojście do marż na poziomie przekraczającym 15% w
ciągu 5 lat. Okres ten ma również służyć zwiększaniu efektywności i wydajności
17 spółek dystrybucyjnych wchodzących w skład obecnej Grupy Koelner, a w
najbliższej przyszłości – Grupy Rawlplug.

Od strony kosztowej, nakłady marketingowe związane ze
wzmocnieniem pozycji marki Rawlplug w grupie mają pochłonąć łącznie 10-12 mln USD
przez najbliższe 3 lata. Proces, zdaniem prezesa, nie będzie kosztowny,
ponieważ obecnie na świecie jest już pod tą marką realizowana sprzedaż, więc
nakłady pójdą na jedynie zmiany opakowań i ekspozycji produktów.