Makarony Polskie szacują bardzo dobre wyniki roku 2023, spodziewany trend rosnącej dywidendy

Notowany na GPW producent makaronów i dań gotowych, jak wynika z opublikowanych wstępnych, szacunkowych danych finansowych,ma za sobą bardzo udany rok. Zarząd zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu dywidendę wyższą o 25% od zeszłorocznej.

Grupa Makarony Polskie zanotowała w roku 2023 szacunkowo 354,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i wypracowała ponad 30-procentowe wzrosty rdr wyniku EBITDA (do 57,8 mln zł) i zysku netto (do 32,9 mln zł). Patrząc na ostatnie trzy lata, średnioroczne tempo wzrostu przychodów (CAGR) to 45%, wyniku EBITDA 87%, a zysku netto aż 127%.

Potrafimy zwiększać marże dzięki inwestycjom w efektywność procesów produkcji, ale duże znaczenie ma nasze szerokie portfolio produktowe, w szczególności makarony premium, makarony funkcjonalne, a także dania gotowe, jak również nasza biznesowa zwinność i wykorzystywanie szans sprzedażowych. Dobrze odczytujemy rynek i kreujemy nowe produkty zarówno w ramach marek własnych Grupy Makarony Polskie, jak również w ramach marek własnych licznych sieci handlowych, dla których jesteśmy wiarygodnym partneremwskazuje Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.

Spółka Makarony Polskie od wielu lat jest spółką dywidendową, przy czym w ostatnim czasie można zaobserwować wyraźny trend wzrostowy wypłat dla akcjonariuszy. Dywidenda wypłacona w roku 2022 (za rok poprzedni) miała wartość 0,3 zł na akcję, w roku 2023 było to już 0,6 zł, a w roku 2024 intencją Zarządujest zaproponowanie Walnemu Zgromadzeniu wypłaty 0,75 zł na akcję. To aż 2,5-razy więcej niż przed dwoma laty.

Chcemy być spółką dywidendową, chcemy wypłacać także rosnące dywidendy. Jednocześnie inwestujemy w rozwój organiczny oraz zamierzamy być aktywnym podmiotem na rynku M&A w branży spożywczej – komentuje Prezes Daniłowski.

Publikacja finalnego, zaudytowanego raportu rocznego Grupy Makarony Polskie zaplanowana jest na 23 kwietnia br.

 

***

Makarony Polskie to wiodący producent makaronów i dań gotowych w Polsce z ponad 30-letnią historią działalności. Zakłady produkcyjne Grupy Kapitałowej zlokalizowane są w Rzeszowie, Częstochowie, Korpelach i Stoczku Łukowskim, a biuro handlowe w podwarszawskich Ząbkach.

Sprzedaż prowadzona jest pod markami Makarony Polskie, Novelle, So Food, Męska Rzecz i Sorenti oraz pod markami własnymi sieci handlowych, w tym Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour, Stokrotka, Polo Market. Produkty Grupy Makarony Polskie dostępne są również w sieciach Rossmann czy Żabka.

Portfolio produktowe obejmuje makarony klasyczne, makarony jajeczne, makarony funkcjonalne (fit, diabetic, cardio), makarony warzywne, tortellini, a także dania gotowe.

Makarony Polskie S.A. to spółka notowana na rynku głównym GPW. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.makarony.pl.