Mercator Medical dobrze przygotowany na ciężkie czasy

Krakowski producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych dobrze wykorzystał trudne czasy pandemii. Ogromny wzrost popytu na rękawice medyczne spowodował wzrost cen średnio o kilkaset procent. Mercator, dysponujący w tamtym czasie dwoma zakładami produkcyjnymi w Tajlandii, okazał się beneficjentem tej sytuacji. Na koniec 2021 r. spółka mogła się pochwalić 530 mln zł gotówki netto, a także praktycznie gotową do uruchomienia nową, trzecią już fabryką w Tajlandii.

Obecnie krakowska spółka z uwagą obserwuje sytuację na rynku. Po dwóch latach pandemii wydaje się nadchodzić okres uspokojenia, jednak spora zmienność rynku wydatnie utrudnia podejmowanie decyzji o ewentualnych akwizycjach. Na najbliższy okres spółka zapowiedziała prezentację zmodyfikowanych planów strategicznych.

Więcej: https://www.wnp.pl/