Jednym z polskich inwestorów, od lat obecnym na tym rynku jest Amica. Co więcej Kazachstan to – pod względem zakupów – prymus wśród państw, do których wielkopolski producent AGD wysyła swoje urządzenia. O prowadzeniu biznesu w Azji Środkowej opowiada Michał Rakowski, wiceprezes Amiki.

Grupa Amica w Centralnej Azji jest i była aktywna od wielu lat. Pracowaliśmy m. in. na rynku kazachskim, ale równiez dosyć aktywnie w Uzbekistanie, także w Mongolii. W mniejszym zakresie w krajach ościennych Kazachstanu, ale także. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że ten region jest dla nas bardzo ważny z punktu widzenia przyszłości, tzn. z punktu widzenia potencjalnych przyszłych klientów. Byliśmy aktywni tam od dawna, w ramach pracy tzw. rynku bezpośredniego, nieobsługiwanego przez konkretne struktury. I poprzez cały czas rosnące obroty na tym rynku, zdecydowaliśmy sie na ustanowienie bardzo konkretnej struktury spółki, według lokalnego prawa, zatrudnienie większości osób, które z nami współpracowały, łacznie z prezesem tej spółki. No i dzisiaj mamy sytuację taką, że od roku 2021 mamy właśnie strukturę spółki handlowej, usadowioną w Kazachstanie –  mówi wiceprezes Rakowski.

Cała rozmowa dostępna na portalu www.pb.pl w podcaście Kazachstan – kraj nieznany – https://www.pb.pl/kazachstan-kraj-nieznany-podcast-1189967