PerfectBot Grupy K2 wypłynie na szersze wody

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 zawarła „Term Sheet” z pozostałymi udziałowcami spółki K2BOTS.AI, określając plan rozwoju PerfectBota – konwersacyjnej sztucznej inteligencji automatyzującej obsługę klienta w branży e-commerce – zakładający skalowanie produktu międzynarodowo w modelu Software as a Service (SaaS).

PerfectBot to nie tylko idea, ale już działający biznes, który podwoił w tym roku przychody, ma znakomitych klientów i wyjątkową skuteczność automatyzacji obsługi klienta. To również startup technologiczny, który ma duży potencjał skalowalności międzynarodowej. Jesteśmy w przededniu mocniejszego wejścia do klientów anglojęzycznych, co jest dobrym momentem na postawienie celów strategicznych oraz ułożenie docelowej relacji z twórcami projektu, bez których talentu i kompetencji PerfectBot nie mógłby powstać, i których zaangażowanie jest hiperistotne dla dalszego rozwoju – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

Zgodnie z postanowieniami dokumentu „Term Sheet”, K2 Holding w roku 2021 zapewni finansowanie projektu w kwocie 1,5 mln zł w formie udziałowej lub dłużnej (obok środków przeznaczonych na nabycie ZCP K2BOTS). Jednocześnie pozostali udziałowcy spółki rozwijającej PerfectBota i jednocześnie jej kluczowi menedżerowie (Łukasz Lewandowski, Artur Kończyński, Mikołaj Machowczyk i Maciej Maliszewski) –  mogą otrzymać uprawnienie do nabycia puli dodatkowych udziałów w tzw. formule earn-out, jeżeli spełnione zostaną warunki obejmujące m.in. uzyskanie określonego poziomu wyników finansowych, uzyskanie przez spółkę minimalnego zwrotu z zainwestowanego kapitału lub pozyskanie istotnego inwestora zewnętrznego. W każdym przypadku przed potencjalną transakcją z inwestorem zewnętrznym spółka-matka K2 Holding będzie posiadała minimum 50% udziałów w K2BOTS.AI plus 1 akcja (obecnie posiada 82% udziałów). Term Sheet określa również zobowiązania stron w stosunku do struktury korporacyjnej spółki K2BOTS.AI, zasady zakazu zbywania i obciążania jej udziałów, a także zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej.

– PerfectBot to pierwsza konwersacyjna AI, która jest zarówno bardzo skuteczna jak i niezwykle łatwa w konfiguracji. Te dwie korzyści do tej pory nie występowały razem. Na rynku są dostępne albo głupie chatboty frustrujące użytkowników, albo trzeba poświęcić dużo środków, by zbudować realnie skutecznego chatbota. Dlatego widzimy ogromną szansę, aby na tym wciąż niedojrzałym rynku PerfectBot stał się liderem w skali międzynarodowej – mówi Łukasz Lewandowski, współzałożyciel i prezes K2BOTS.AI.

Podejmujemy działania, mające na celu zweryfikowanie zainteresowania PerfectBotem wśród potencjalnych inwestorów zewnętrznych m.in. z segmentu Venture Capital. Widzimy możliwości przyspieszenia skalowania PerfectBota dzięki zaangażowaniu tego typu podmiotów. Decyzje podejmiemy po ocenie atrakcyjności zebranych ofert, bo dzięki dobrym wynikom finansowym Grupa K2 ma środki, aby dalej finansować rozwój Perfectbota samodzielnie – mówi Paweł Wujec.

Obecnie z rozwiązania PerfectBot korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Oferuje zaawansowane rozwiązania w technologii Kubernetes, realizowane na kazdej platformie chmurowej. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.