Prezes Flieger: Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość staną się naszą codziennością

Na portalu „Marketing i Biznes” ukazał się wywiad z Pawłem Fliegerem, prezesem Gamedustu. Zarządzający należącą do czołówki twórców gier VR spółką opowiada o początkach prowadzenia biznesu w branży digitalizacji produktów i usług. Wspomina o przeżytych dwóch rewolucjach technologicznych; mowa o wprowadzeniu i rozpowszechnieniu najpierw internetu, a potem smartfonów.

Obecnie technologia towarzyszy nam we wszystkich aspektach naszego życia. Gamedust bierze aktywny udział w rewolucji technologicznej, tworząc i dostarczając na rynek gry VRowe. Flagowym produktem spółki jest „Yupitergrad” , najlepiej sprzedająca się, i najwyżej oceniana, zarówno wśród graczy, jak i właścicieli platform sprzętowych,produkcja. Trwają prace nad drugą odsłoną gry pod nazwą „Yupitergrad 2: The Lost Station”.

Własne produkcje to nie jedyny obszar, na jakim skupia się działalność spółki Gamedust. Ambicją zarządu jest stworzenie grupy kapitałowej, dostarczającej pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki. Taki właśnie cel przyświecał pojawieniu się spółki na GPW i pozyskaniu finansowania na rozwój nie tylko kolejnych tytułów, ale też wdrożenie dwóch nowych linii biznesowych. Mowa o działalności wydawniczej, przede wszystkim na platformy VR, opartej na posiadanym doświadczeniu, zarówno produkcyjnym, jak i wydawniczym. Pierwszy tytuł wydany w tym modelu już pojawił się na rynku („Best Forklift Operator”), kolejne pojawią się w 2023 roku.

Druga, autorska linia biznesowa, to „connected realities”, polegająca ma łączeniu ze sobą świata materialnego i wirtualnej rzeczywistości przez wykorzystanie wzajemnych interakcji pomiędzy nimi i tworzenie na tej podstawie nowych, innowacyjnych produktów. Tym obszarem działalności zajmuje się spółka zależna Bluekey, pracująca nad digitalizacją i przeniesieniem do wirtualnej rzeczywistości fizycznych escape roomów.

 – Kolejne lata to będzie dalszy rozwój technologii, większa dostępność sprzętu oraz wzrost liczby użytkowników. Nie wiem, czy nadejdzie kiedyś „rok VR”. Ale wiem, że za jakiś czas wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, podobnie jak internet i smartfony, staną się naszą codziennością – powiedział na zakończenie rozmowy Paweł Flieger, prezes i główny udziałowiec Gamedustu.

Cały wywiad dostępny na: https://marketingibiznes.pl/