Czas: 27 marca 2012 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Komentarz do wyników finansowych za 2011 rok oraz przedstawienie oczekiwanych premier nowych tytułów gier w kolejnych okresach
Goście: 42 analityków, 20 dziennikarzy

Prezes Tymiński: Na świetnych produktach
budujemy świetną firmę

Po wielkim sukcesie Snipera nadchodzi czas kolejnych premier hitów z logo City Interactive. Priorytetem jest ich jakość.

City Interactive, pierwszy polski globalny producent, wydawca i dystrybutor gier komputerowych, wygenerował w 2011 roku 16,9 mln zł zysku netto (1,34 zł na akcję) i 21,1 mln zł zysku operacyjnego przy 81,7 mln zł sprzedaży. Dla porównania – w 2010 roku przychody wyniosły niespełna 86,1 mln zł, zysk operacyjny – 34,2 mln zł, a zarobek netto – 26,9 mln zł [zobacz raport okresowy LINK]. Przepływy gotówkowe pozostały zdrowe, ale jak inwestorzy powinni odbierać spadek zysku i rentowności (brutto na sprzedaży z 58 do 47 proc. i netto z 31 do 21 proc.)?

– Wyniki są bardzo dobre, a rok 2010 nie powinien być w naszym przypadku porównywany z rokiem 2011. W 2010 roku miała miejsce premiera gry Sniper, a w roku 2011 uzupełniliśmy jedynie portfolio o jej wersje na platformę PS3. Ponosiliśmy jednocześnie koszty rozwoju kolejnych produktów – wyjaśnił zebranym Marek Tymiński, prezes City Interactive.

– Sniper to nasz wielki sukces. Sprzedaż osiągnęła już pułap 2,5 mln sztuk – dodał prezes Tymiński.
Spółka nie opublikowała prognoz wyników finansowych na 2012 rok, ale oczekuje mocnej dynamizacji przychodów i zysków.

– Przed premierami naszych gier fakturujemy zatowarowanie dystrybutorów na całym świecie, a premier w tym roku spodziewamy się całkiem sporo. Także w kolejnych latach. Dlatego nasze wyniki powinny wyraźnie rosnąć – zapowiedział Andreas Jaeger, członek zarządu City Interactive ds. finansowo-operacyjnych.

Z najnowszego harmonogramu premier nowych tytułów wynika, że w II kwartale tego roku na rynek trafi Combat Wings (PS3/Xbox360/PC), a na przełomie II i III kwartału – Sniper 2 (PS3/Xbox360/PC). Prawdziwa kumulacja premier ma mieć miejsce w III kwartale: Sniper w wersji na iPhone’a i iPada, Alien Fear (PS3/Xbox360/PC) i Enemy Front (PS3/Xbox360/PC). W IV kwartale gracze mają mieć już możliwość korzystania z World of Mercenaries, pierwszej gry City Interactive w formacie free-to-play na PC. W 2013 roku spółka planuje wydać pierwszą w swojej historii grę typu RPG (Role Playing Game), do stworzenia której zaangażowała najlepszych specjalistów.

– Premiery niektórych naszych tytułów zapowiadaliśmy na wcześniejsze okresy. Zdecydowaliśmy się na przesunięcie premier z fundamentalnego powodu – zamierzamy wypuścić na rynek najlepsze gry. Na to potrzebujemy czasu i pieniędzy, dlatego też zrezygnowaliśmy z pomysłu wypłacenia dywidendy z zysku za 2011 rok. Tylko na świetnych grach zbudujemy świetną firmę. Tak też postępujemy i taka filozofia nam przyświeca – zaznaczył prezes Tymiński.
Uczestnicy konferencji, wśród których byli również goście zza granicy, mieli możliwość obejrzenia bardzo ciekawych prezentacji gier tworzonych przez zespół City Interactive. Prowadziły je osoby bezpośrednio odpowiedzialne za poszczególne projekty. Dodatkowo, w większości były to premierowe pokazy najnowszych produktów z logo City Interactive.

– Takiej gry jeszcze nie było. Gracze będą mieli możliwość przeżycia największych bitew powietrznych II wojny światowej za sterami samolotów z epoki, które zapewniają niezwykle bliski kontakt z przeciwnikiem. Zapewniamy łatwość obsługi, niezwykle dużo zabawy i radości z grania, świetne dialogi, realistyczną grafikę i ujęcia filmowe – podkreślił Jakub Majewski, odpowiadający za projekt Combat Wings.

Gra ta będzie pierwszym tytułem City Interactive, który będzie sprzedawany wyłącznie w dystrybucji cyfrowej. Wszyscy gracze i fani podniebnych potyczek będą mogli już w dniu premiery zakupić grę w internecie. W tradycyjnych kanałach sprzedaży znajdzie się natomiast na pewno druga część Snipera, której twórcy mają ambicje przebić sukces poprzednika (spółka liczy na „Liczymy, że premierowy nakład Snipera 2 może wynieść około 700-800 tys. egzemplarzy.

– Gra powstaje na nowym silniku CryEngine3, oferuje unikalne możliwości bycia snajperem i uczestniczenia w konkretnych misjach zespołowych, a także niezwykle realistyczną grafikę i balistykę. Gracze będą mieli możliwość wielu sposobów eliminacji przeciwników oraz będą mogli używać noktowizorów i kamer termowizyjnych, a całość wieńczy interesująca epika – wyliczał Michał Sroczyński, który kieruje zespołem tworzącym Sniper: Ghost Warrior 2.
Alien Fear również zapowiada się ciekawie.

– Spośród aktualnie dostępnych około 900 szybkich strzelanek tylko nasza będzie najwyższej klasy pod względem grafiki, mechaniki czy logiki. Poza unikalnym pozycjonowaniem rynkowym, zaoferujemy w świecie science-fiction realizm ruchów, oświetlenia i wręcz uzależniające środowisko niszczenia otoczenia. To będzie nowy standard zabawy, również w większym gronie graczy – zapewnił Andrei Dan Vasile, odpowiadający za projekt Alien Fear.

Kolejna premiera znów przeniosła uczestników spotkania do czasów drugiej wojny światowej. Tym razem do potyczek na lądzie.

– Jedyną rzeczą, o której ma myśleć gracz, to zabijać Nazistów. Gra jest bardzo realistyczna, a plastyka scen dorównuje klasycznym filmom wojennym. Zapewnimy autentyczne lokalizacje wojennej Europy i niezwykle dużo mocnych przeżyć – mówił Stuart Black, który kieruje pracami nad Enemy Front.

Spółka wejdzie również w szybko rosnący segment gier dostępnych on-line za darmo, w których jednak dodatki już kosztują graczy realne pieniądze.

– A tylko z dodatkami gra da rzeczywistą przyjemność. Dlatego zaoferujemy produkt, który przyciągnie rzesze graczy i w ten sposób widzimy wiele możliwości przekucia sukcesu popularności w sukces finansowy. Nasza gra jest tworzona przez graczy PC dla użytkowników komputerów klasy PC. Gra opiera się na umiejętnościach rywalizacji i posiada unikalne możliwości grania społecznego – ujawnił Bogdan Oprescu, lider zespołu tworzącego World of Mercenaries.
City Interactive przygotowuje również hit dla fanów teatru improwizacji w grach fabularnych.

– Tworzymy nową jakość gry typu RPG. Wybory gracza i jego umiejętności będą wpływały na zachowania postaci i otoczenie tworzone wokół bohatera, a niezwykły świat rozgrywania gry dodatkowo podnosi jej atrakcyjność – zapewnił Tomasz Gop, odpowiedzialny za projekt gry RPG.

Jak zmienia się sprzedaż City Interactive na poszczególnych kontynentach? Czy rośnie udział gier sprzedawanych na konsole? Jak wyglądają trendy w wynikach finansowych? Ilu pracowników zatrudnia spółka i gdzie znajdują się jej studia deweloperskie? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w prezentacji (link poniżej).

Szczegółowa prezentacja z konferencji [link]
Raport okresowy City Interactive SA za 1-4Q2011 [link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/City 27.03 2.JPG