TIM, największa ogólnopolska sieć hurtowni produktów
elektrotechnicznych, zwiększa nacisk strategiczny na swoja spółkę zależną
działającą w segmencie e-commerce – czytamy w sobotnim numerze GG ”Parkiet”.
Rotopino.pl (dawne Marketeo.pl), spółka zależna TIM-u
notowana na NewConnect, posiada już sklepy internetowe w 6 krajach Europy, a
jej roczne przychody wyniosły w ubiegłym roku 22,4 mln zł. Plany Rotopino.pl
obejmują wielo profilowy rozwój – m.in. do roku 2015 mają zostać otwarte sklepy
internetowe we wszystkich krajach UE, co wyraźnie zwiększy skalę eksportu.
Trudno określić jego wartość w długim okresie, natomiast wiadomo, że w tym roku
udział eksportu w przychodach Rotopino ma wzrosnąć z zeszłorocznych 15% do 20%.
W zwiększeniu obrotów ma pomóc również powiększenie oferty
produktowej oraz wprowadzenie własnej marki narzędzi. Dodatkowo, na stronach
internetowych pojawi się nowa zakładka dla majsterkowiczów-amatorów. Produkty
do tego nowego fragmentu oferty Rotopino zostały już zamówione, a we wrześniu
ruszy ich kampania reklamowa.
Na razie gałąź e-commerce w obrotach TIM-u to zaledwie 6%,
natomiast wartość ta ma być sukcesywnie zwiększana również dzięki akwizycjom.
Choć szczegóły nie są podawane, to prezes Zawieruszyński (Rotopino) zdradza, że
obserwuje zagraniczne sklepy internetowe.
Dla TIM-u przejęcie Marketeo (dzisiejszego Rotopino) wiąże
się z korzyściami synergicznymi. Wrocławski hurtownik sprzedaje już produkty
przez sklep internetowy oraz oferuje dogodne warunki odbioru towaru prosto z
hurtowni.
Wszystkie powyższe działania maja sprawić, że TIM w dużym
stopniu uniezależni się od koniunktury sektora budowlanego. Obecnie wartość
sprzedaży dla tego sektora to 90%, natomiast udział ten do 2015 r. ma spaść do
60%. Pozwoli to złagodzić wahania koniunkturalne wyników Grupy TIM, z których
budowlanka jest znana.