Unima 2000 z perspektywą lepszego
drugiego półrocza

Unima
2000, jedna z najdłużej działających w Polsce spółek z branży nowoczesnych
technologii, wraz z opublikowaniem raportu okresowego za pierwszą połowę 2018
roku sygnalizuje możliwości rozwoju w kolejnych kwartałach.

Pozytywnie oceniamy efekty podjętych działań
w minionym półroczu, ale co najważniejsze – z optymizmem patrzymy na szanse
wypracowania w drugim półroczu wyników bliższych naszym ambicjom. Jesteśmy
oczywiście świadomi wyzwań, przed jakimi stoją wszystkie firmy sektora IT

mówi Krzysztof Kniszner, Prezes Zarządu Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne
S.A.

Wskazuje
na uwarunkowania makroekonomiczne, do których należy spadek inwestycji
zagranicznych w Polsce oraz braki kadrowe i ponadprzeciętnie rosnące
wynagrodzenia, zwłaszcza w branżach specjalizowanych, jak IT i biznes.

W
pierwszej połowie 2018 roku Grupa Unima 2000 zrealizowała przychody o 5% wyższe
w ujęciu rok do roku, przekroczyły one próg 20 mln PLN. Wypracowała
jednocześnie dobrą marżę brutto na sprzedaży (17,9% na poziomie jednostkowym i
13,9 na poziomie skonsolidowanym), choć nie pozwoliła ona jeszcze na wykazanie
zysku netto (skonsolidowany wynik netto to minus 0,7 mln PLN wobec minus 0,4
mln PLN przed rokiem).

Było to konsekwencją presji na marże oraz
wzrostu cen towarów i usług. Dodatkowo na taki wynik miał wpływ zauważalny
ostatni wzrost kosztów wynagrodzeń – w ujęciu rocznym średnio 7% w skali kraju.
Dynamika wzrostu kosztów szczególnie jest odczuwalna w segmencie automatyki
budynkowej z uwagi na to, że obecnie realizowane kontrakty były negocjowane i
podpisywane w okresach dużo wcześniejszych. W takich przypadkach nie ma
możliwości uwzględnienia tak dużego wzrostu kosztów w cenach sprzedawanych
usług
– podkreśla Prezes Krzysztof Kniszner.

To tym
bardziej istotne z uwagi na strukturę sprzedaży w minionym półroczu. Podczas
gdy projekty IT zapewniły wysokie marże, a fakturowanie z segmentu Call/Contact
Center zachowało się stabilnie, o tyle mocno wzrosła zrealizowana sprzedaż w
segmencie automatyki budynkowej (+38% do 12 mln PLN). Patrząc na Grupę Unima
2000, należy wziąć przy tym pod uwagę sezonowość sprzedaży, która sprawia, iż z
reguły 55-65% rocznych przychodów przypada na II półrocze, a jednocześnie
właśnie w drugiej połowie roku można spodziewać się realizacji spodziewanych marż
handlowych.

***

Unima 2000 Systemy
Teleinformatyczne S.A.
jest doświadczonym dostawcą innowacyjnych rozwiązań IT
oraz systemów komunikacyjnych. Jest jedną z najdłużej działających w Polsce
spółek z branży nowoczesnych technologii. Od 25 lat projektuje, wdraża i integruje
wysoko zaawansowane systemy dla biznesu oraz świadczy usługi konsultingowe i
audytorskie.

Spółka wdraża i integruje systemy teleinformatyczne Contact Center i Call Center, Unified Communications, Unified Messaging oraz systemy
pracy grupowej (Web Collaboration). Dostarcza
rozwiązania informatyczne służące do analizy dużych ilości informacji, systemy
zabezpieczenia danych oraz systemy zarządzania procesami. Oferuje rozwiązania
Big Data umożliwiające m.in. analizę zachowań i preferencji klientów.

Unima 2000 Systemy
Teleinformatyczne S.A. jest certyfikowanym partnerem IBM w zakresie systemów
analizy danych oraz systemów ochrony danych osobowych (posiada status IBM
Silver Partner). Spółka oferuje również technologie innych uznanych dostawców,
jak np.: Avaya, HP, Axxerion czy Vocalcom. W zakresie systemów bezpieczeństwa i
automatyki Unima2000 jest miedzy innymi partnerem firm: Bosch, Siemens, Delta
Controls, Honeywell, Schrack Seconet, HPE, Fortinet.

Od 2006 roku Unima
2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. Tworzy grupę kapitałową w skład której wchodzą:
IQnet Sp. z o.o. oraz Lockus Sp. z o.o. (właściciel Teleinvention Contact
Center).

Więcej informacji
można znaleźć pod adresem www.unima2000.pl.