Data: 1 grudnia 2016 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy
Unima 2000 oraz jej perspektyw, jak również sytuacji obecnej i perspektyw dla
otoczenia rynkowego

Unima 2000 buduje siłę biznesową na zwiększaniu zysków klientów
ze sprzedaży wielokanałowej

Grupa Unima 2000 ma za sobą bardzo udany trzeci kwartał 2016
roku. Przychody zwiększyły wartość o 31%
rok do roku, do 12,9 mln PLN, a zysk operacyjny skoczył z 32 tys. PLN do 860
tys. PLN. Na poziomie netto strata 23 tys. PLN zamieniła się w tym roku w 657
tys. PLN zysku netto. Dopiero drugie półrocze, zgodnie z wcześniejszymi
zapowiedziami spółki, miało pokazać pozytywny kierunek wyników. Tak się stało,
a trzeci kwartał stanowi główny wkład w budowę masy zysku za trzy kwartały tego
roku. Od początku roku narastająco przychody wzrosły o 14% względem
analogicznego okresu roku 2015 i miały wartość 29,5 mln PLN. Zysk operacyjny
skoczył w ujęciu rok do roku z 213 tys. PLN do 1.141 tys. PLN, a zysk netto z
symbolicznych 3 tys. PLN przed rokiem do 726 tys. PLN./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/1.12.2016_u2k_2.jpg

Optymistycznie patrzymy na czwarty kwartał, który z zasady
jest dla firm z sektora IT najlepszy w całym roku
– powiedział Krzysztof
Kniszner, Prezes Zarządu Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne SA.

Pokazujemy, że działając na rynku komercyjnym, bez żadnych
układów i uzależniania się od przetargów, potrafimy zarabiać. Nasze usługi i
produkty przekładają się na wzrost zysków naszych klientów, co jest siłą oferty
Unimy. Jednak firmy dopiero zauważają, jakie korzyści mogą przynieść im
nowoczesne rozwiązania prosprzedażowe. Perspektywa uruchomienia środków
unijnych z nowej perspektywy jest dla nas kolejnym impulsem wzrostowym w
przyszłości. Wpisujemy się jednocześnie w strategię telco 2.0
– dodał Prezes
Kniszner.

Podkreślił także, że rosnąca sprzedaż konsumencka w Polsce
wspiera popyt na ofertę Unimy.

Dostarczamy rozwiązania prokonsumenckie, jak contact
center, różnorakie aplikacje. Ciężar oferty przesuwa się w obszar wsparcia
sprzedaży u klienta, a hasłami przewodnimi są mulikanałowość sprzedaży i
integracja kanałów, platformy do zarządzania multikanałowością, pozyskiwanie i
analiza danych, wizualizacja danych
– wymieniał Krzysztof Kniszner./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/1.12.2016_u2k_3.jpg

Spółka szacuje, że pozyskała już około 40% obłożenia
portfela zamówień jednostkowo w Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne SA (spółki
z grupy zajmują się jeszcze instalacjami niskoprądowymi w budownictwie i
usługowym contact center).

Chcemy rosnąć i co roku zwiększać skalę biznesu. Przed
rokiem backlog na kolejny rok był zbliżony procentowo, co oznacza, że
zdecydowanie zwiększyła się stabilność i przewidywalność naszej działalności w
zakresie IT i telekomunikacji
– powiedział Prezes Kniszner.

Spółka zakomunikowała również, że jest otwarta na ewentualne
mariaże kapitałowe, w tym na pozyskanie inwestora branżowego. Rozgląda się
również za możliwymi przejęciami.

Linki:

Sprawozdanie okresowe Grupy Unima 2000 za Q3 2016 – link