Data: 26 września 2017 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji
finansowej i biznesowej Grupy Unima 2000 po I połowie 2017 roku oraz perspektyw
na kolejne okresy

Unima 2000 spodziewa się udanego drugiego półrocza

Grupa Unima 2000 zwiększyła w
pierwszej połowie 2017 roku przychody o 16%, co jednak nie przełożyło się na
wzrost zysków (więcej: link).

Naszym celem jest to, aby drugie półrocze pod względem wyników
finansowych było lepsze od pierwszego. Mocno pilnujemy marż. Nie wyobrażamy
sobie sytuacji, aby całoroczny wynik nie był dodatni. Zbudowaliśmy też bazę do
powrotu wysokich marż w przyszłym roku
– podkreśliła Jolanta Matczuk,
Członek Zarządu Unimy 2000./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/26.09.2017_U2k_2.jpg

– Mamy bardzo dobre
wskaźniki płynności, 5 października wypłacimy 18 gr dywidendy na akcję. W
przeciwieństwie do pierwszego półrocza 2016 w analogicznym okresie bieżącego
roku osiągnęliśmy dodatni cash flow operacyjny
– dodała Jolanta Matczuk.

Zauważyła przy tym, że na wyniki
pierwszego półrocza złożyły się czynniki o charakterze przejściowym bądź
jednorazowym, jak odpis wartości spółki zależnej, różnice kursowe, wstrzymanie
prac instalacyjnych w budynkach z przyczyn niezależnych od spółki oraz
zawirowania rynkowe w segmencie contact center, związane z podwyższeniem płacy
minimalnej. Bardzo dobrze wygląda sytuacja w segmencie IT.

Odnotowaliśmy tu wzrost przychodów o około 50% rok do roku i zamierzamy
utrzymać ten wzrost również dla całego roku. W pierwszym półroczu ponosiliśmy w
obszarze IT koszty pozyskiwania rynku i zdobywania know-how w zakresie nowej
oferty big data i zarządzania danymi osobowymi (RODO, GDPR – nowe wymagania w
Polsce od maja 2018) z nowym partnerem technologicznym, czyli IBM. Zaczynamy
korzystać już z efektów poniesionych kosztów w tym zakresie
– powiedziała
Jolanta Matczuk.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Unima/26.09.2017_U2k_3.jpgPoniżej naszych oczekiwań były
przychody z dwóch pozostałych biznesów grupy – obszaru instalacji budynkowych i
outsourcingowego contact center, jednakże przedstawiciele spółki zakładają
nadrobienie wyników w kolejnych kwartałach.

W segmencie instalacji budynkowych odczuliśmy spowolnienie realizacji
kontraktów, gdzie jesteśmy podwykonawcami. Teraz obserwujemy już
przyspieszenie, weszliśmy też na nowe budowy. Jednocześnie odczuliśmy poprzez
wzrost wartości zaangażowanego kapitału wprowadzenie odwróconego VAT-u, gdyż
kupujemy materiały z podatkiem, a wystawiamy faktury bez niego. Nasi partnerzy,
jak Echo Investments i Buma, dobrze radzą sobie na rynku, będziemy zatem
zyskiwać na ich sukcesach
– powiedział Krzysztof Sikora, Członek Zarządu
Unimy 2000.

W segmencie outsourcingu contact center odczuliśmy zawirowania związane
ze wzrostem płacy minimalnej. Niektórzy nasi klienci zaakceptowali wzrost cen,
ale ograniczyli aktywność, niektórzy zmienili strategię pozyskiwania i obsługi
swoich klientów. Sytuacja już się jednak normalizuje, pozyskujemy też nowych
klientów. Telemarketing jest efektywny kosztowo, a ze względu na potrzebne
inwestycje widać konsolidację rynku, znika szara strefa. To dobra wiadomość dla
Unimy
– dodał Krzysztof Sikora.

LINKI:

Informacja prasowa nt. wyników finansowych – link

Raport okresowy Grupy Unima 2000 za okres I półrocza 2017 – link