Raport bieżący 15/2023

 

Zarząd Fabrity Holding S.A. [dawniej K2 Holding S.A., dalej: Emitent] przekazuje do wiadomości publicznej wybrane nieaudytowane wstępne, szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej Fabrity Holding (dalej: Grupa) za I półrocze 2023 r.

 

Poniżej przedstawiono dane skonsolidowane za okres styczeń – czerwiec 2023 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022 po zmianie prezentacji, tj. Segment Software (spółka zależna Fabrity) i Segment SSC (Fabrity Holding) wraz z wyłączeniami, BEZ ujęcia Segmentu Marketingowego (spółki zależna Agencja K2 i K2 Precise), który został ujęty jako grupa aktywów przeznaczona do sprzedaży:

 

* Przychody ze sprzedaży usług:

31,5 mln zł wobec 25,0 mln zł (wzrost o 6,5 mln zł, +26%);

* Przychody operacyjne:

28,4 mln zł wobec 22,2 mln zł (wzrost o 6,2 mln zł, +28%);

* Wynik na działalności operacyjnej (EBIT):

2,5 mln zł wobec 2,9 mln zł (spadek o 0,4 mln zł, -14%);

* EBITDA:

3,7 mln zł wobec 4,2 mln zł (spadek o 0,5 mln zł, -12%).

 

Dane skonsolidowane za pierwsze półrocze 2023 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022 wg noty segmentowej obejmującej Segment Software (spółka zależna Fabrity) i Segment SSC (Fabrity Holding) WRAZ z Segmentem Marketingowym (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise):

 

* Przychody ze sprzedaży usług:

55,6 mln zł wobec 56,4 mln zł (spadek o 0,8 mln zł, -1%);

* Przychody operacyjne:

38,1 mln zł wobec 32,8 mln zł (wzrost o 5,3 mln zł, +16%);

* Wynik na działalności operacyjnej skorygowany (EBIT skorygowany):

3,6 mln zł wobec 4,5 mln zł (spadek o 0,9 mln zł);

* EBITDA skorygowana:

4,8 mln zł wobec 5,8 mln zł (spadek o 1,0 mln zł).

 

Wstępne skonsolidowane wyniki Grupy wykazują nieprzerwaną kontynuację wzrostu skali biznesu segmentu Software. Spółka zależna Fabrity zanotowała w pierwszym półroczu 2023 wzrost przychodów ze sprzedaży o 27% rdr, a przychodów operacyjnych o 25% rdr. W tym samym okresie wypracowała 2,4 mln zł zysku operacyjnego, co oznaczało spadek o 0,55 mln zł – było to związane głównie z niekorzystną zmianą kursu walut, wzrostem kosztów ogólnego zarządu oraz przejściowym wydłużeniem realizacji wybranych projektów. W związku z charakterem ostatniego czynnika Zarząd Emitenta oczekuje poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu br.

Podobnie jak w pierwszym kwartale br. wzrosty sprzedaży prezentowane przez spółkę zależną Fabrity (segment Software) wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki i istotnego poszerzenia skali kooperacji z agencją Frontex. Ponadto w kolejnych kwartałach Zarząd Emitenta spodziewa się wzrostów sprzedaży wspieranych przez planowaną realizację projektów dla nowo pozyskanych klientów, co w ocenie Emitenta jest pozytywnym sygnałem w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development.

 

Segment Marketingowy zanotował w pierwszym półroczu 2023 roku spadek przychodów operacyjnych o 9% rdr przy realizacji wyniku operacyjnego na poziomie 1,1 mln zł. Wyniki Segmentu Marketingowego w drugim kwartale br. są porównywalne z rezultatami pierwszego kwartału br. włącznie ze spadkiem przychodów ogółem, co należy łączyć ze zmianą struktury przychodów: segment Marketingowy wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług digitalowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszającym się znaczeniu kampanii w mediach oraz produkcji zewnętrznych.

 

Emitent kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku. W związku z przeglądem opcji strategicznych wyniki netto spółek zależnych od Emitenta – K2 Precise i Agencja K2 – zostaną przedstawione w sprawozdaniu skonsolidowanym jako wynik grupy aktywów przeznaczonych do sprzedaży. Ponadto wynik netto spółki PerfectBot zostanie ujęty w sprawozdaniu skonsolidowanym metodą praw własności, co wynika z uwzględnienia 50-procentowego udziału Grupy Kapitałowej Fabrity Holding w kapitale tej spółki.

 

 

Prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną przedstawione w półrocznym skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej Fabrity Holding, którego publikację zaplanowano na 31 sierpnia 2023 r.

 

Dane osoby dokonującej powiadomienia: Emilia Gajzler – Manager Biura Zarządu i Relacji inwestorskich.