Data: 22 kwietnia 2021 roku

Temat: Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej Grupy TIM po roku 2020

 

Celem Grupy TIM są dalsze dynamiczne wzrosty

 

Przekroczenie miliarda złotych rocznej sprzedaży i wzrost wyniku EBITDA o ponad 50% to tylko dwa osiągnięcia Grupy TIM z długiej listy sukcesów minionego roku [informacja prasowa – LINK]. Z kolei w pierwszym kwartale br. TIM oszacował jednostkowo wzrost przychodów rok do roku na około 21,5% wobec zanotowanego w całym roku 2020 wzrostu o 17%.

– Za nami rekordowy rok i najlepsze wyniki na każdym poziomie. Jesteśmy firmą technologiczną, rośniemy permanentnie, a już od ośmiu lat działamy na rynku e-commerce. Podejmujemy wszelkie działania w oparciu o twarde dane, na bazie algorytmów i systemów. Synergia różnych koordynowanych działań daje takie efekty, jak widać. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, a naszym celem są dalsze dynamiczne wzrosty – wskazał podczas konferencji online Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM S.A.

W roku 2020 Grupa TIM wygenerowała ponad 80 mln zł wyniku EBITDA, a tradycyjnie największe znaczenie miał wzrost wypracowanej marży kwotowej brutto na sprzedaży.

– Wszystkie spółki Grupy pozytywnie kontrybuowały już do wyników na każdym poziomie. Mocno przebiliśmy przy tym prognozy biur maklerskich sprzed roku. Warto jednocześnie zauważyć, że zaksięgowany zysk ze sprzedaży spółki Rotopino znosi się na poziomie wyniku brutto z ujemnymi różnicami kursowymi – wskazał Piotr Tokarczuk, Członek Zarządu ds. Finansowych w TIM S.A.

– Z kolei brak Rotopino w 2021 roku nie ma istotnego znaczenia dla naszego potencjału wynikowego, gdyż spółka ta przy 88 mln zł sprzedaży wniosła 4 mln zł EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto. Jesteśmy w stanie wypracować dużo wyższe wzrosty. Jednocześnie jednak sprzedaż tej spółki zależnej i pozyskane w ten sposób 35 mln zł efektywnie przeznaczyliśmy na wcześniejszą spłatę leasingu w 3LP, co przyniesie istotny spadek kosztów finansowych oraz na zwiększenie dywidendy, która za rok 2020 może mieć łącznie wartość 2,2 zł na akcję, wliczając w to wypłaconą w grudniu zaliczkę w wysokości 1 zł na akcję – dodał CFO Grupy TIM.

Na wspomniany potencjał wzrostu sprzedaży TIM-u wpływa m.in. baza klientów na tim.pl. Po stabilizacji ich liczby w poprzednich latach w 2020 roku zobaczyliśmy skok o 300 tys. i przekroczenie progu 2 mln kontrahentów w kanale e-commerce.

– Mamy więcej zamówień, większą konwersję sesji na stronie na zakupy, a co istotne – pomimo pozyskania mniejszych klientów – utrzymuje się średnia wartość koszyka zakupowego, co jest pozytywnym trendem. Podejmujemy kompleksowe działania marketingowe, aby w jak najlepszy sposób wypełniać oczekiwania klientów i jak najlepiej być widoczni w internecie. Prowadzimy szeroko pojęte działania, aby budować wartość spółki i jej pozycję rynkową – powiedział Piotr Nosal, Członek Zarządu ds. Handlowych w TIM S.A.

 – Pandemia przyspieszyła wzrost rynku e-commerce, przyspieszyła cyfryzację, a w perspektywie najbliższych lat nadal spodziewany jest mocny wzrost tego rynku. TIM jest w dobrym miejscu i powinien na tych trendach korzystać i dalej rosnąć. Około 70% sprzedaży online wydaje się jednak dla nas optymalne, mając na względzie wielokanałowość naszej sprzedaży i potrzeby rynku. Chcielibyśmy utrzymać te proporcje – dodał Piotr Nosal.

Wskazał również na wzrost sprzedaży kabli i przewodów (30% ogólnej sprzedaży) oraz asortymentu fotowoltaicznego (9%). To właśnie ten fakt zaburza trend sukcesywnego silniejszego wzrostu towarów z wyższą marżą.

O ile TIM będzie inwestował w środowisko i technologie IT, o tyle zależna logistyczna spółka 3LP zamierza w głównej mierze inwestować w automatykę magazynową. Spółka planuje zwiększyć powierzchnię magazynową o kolejne 25 tys. m kw., aby kontynuować zwiększanie skali działalności w zakresie świadczenia usług logistyki kontraktowej dla klientów zewnętrznych.

– Powierzchnię magazynową wynajmujemy, dzięki czemu mamy ułatwioną skalowalność. Podtrzymuję moje stwierdzenie, że 3LP to nasz czarny koń. Już w zeszłym roku w czwartym kwartale 57% w przychodach stanowili klienci spoza Grupy, ale myślę, że to dopiero początek rozwoju. Rynek e-commerce rośnie, pozyskujemy nowych klientów, a obecni jak Oponeo czy IKEA również korzystają na trendach rynkowych. W przypadku 3LP można powiedzieć, że „sky is the limit” – powiedział Prezes Folta.

Zarząd TIM-u podkreślił, że spółka dba o wszystkie grupy interesariuszy – klientów, pracowników, akcjonariuszy, a także szeroko pojęte otoczenie społeczne, do którego również skierowane są liczne aktywności.

Więcej informacji znajduje się w materiałach dostępnych poniżej.

 

LINKI:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa

Raport okresowy