Data: 15 listopada 2022

Temat: Omówienie sytuacji Grupy Gamedust po Q3 2022

 

Gamedust zakłada zwielokrotnienie skali działalności dzięki nowym produkcjom

 

Gamedust ma za sobą pierwsze kwartały obecności na GPW, a sam proces stania się spółką publiczną jest widoczny w kwartalnych sprawozdaniach jako amortyzacja wartości firmy (skutek odwrotnego przejęcia). W rezultacie raportowane wyniki w oczywisty sposób są mocno zaburzone tym niegotówkowym odpisem. Gamedust już jednak w przyszłym roku zamierza pokazać dużo większą skalę działalności operacyjnej dzięki finalizacji projektów, nad którymi obecnie pracuje.

– Biorąc pod uwagę cykl produkcyjny i wydawniczy będziemy mogli mówić o zwielokrotnieniu przychodów ze względu chociażby na to, że pojawią się dwa kluczowe tytuły, czyli Yupitergrad 2 i Rooms of Realities, które powinny mocno – według naszych oczekiwań – zasilić konto spółki – wskazał Paweł Flieger, prezes Gamedust S.A.

– Premiera PlayStation VR 2 zwiększy ekosystem VR, spopularyzuje rozrywkę VR. Jeśli chodzi o nasze gry, to zainteresowanie po stronie vendorów platform sprzętowych współfinansowaniem czy dofinansowaniem produktów też pozwoli nam dość efektywnie budować przychody. Jednocześnie warto zauważyć, że podpisaliśmy umowę, dzięki której zwiększamy przychody z Yupitergrad 2 poprzez sprzedaż miesięcznej wyłączności dystrybucyjnej jednej z platform – powiedział Flieger.

Celem spółki pozostaje przekroczenie w przyszłym roku progu rentowności.

– Realizujemy plan, który pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość i określić punkt osiągnięcia pozytywnej rentowności w 2023 roku. Mamy jednocześnie zabezpieczone finansowanie, co jest istotne w tych burzliwych czasach. Emisja akcji, którą zakończyliśmy sukcesem, wydaje się wystarczająca, abyśmy doszli do miejsca, w którym będziemy już generować nadwyżki finansowe i będzie mogła je reinwestować w kolejne produkcje czy rozwój portfolio wydawniczego. Nie planujemy kolejnej emisji – powiedział prezes Flieger.

Wskazał również na bardzo dobry odbiór gier kierowanego przez niego studia wśród graczy.

– Podczas targów PGA (Poznań Game Arena) można było obserwować kolejkę do naszego stoiska, a ludzie wielokrotnie grali w nasze gry, wracali. To gracze są dla nas najważniejsi, więc to jest dobry papierek lakmusowy i dobry prognostyk rynkowy – powiedział szef spółki Gamedust.

Wskazał jednocześnie, że break event dla flagowej gry Yupitergrad 2 znajduje się na poziomie 50 tys. sprzedanych kopii przy oczekiwanej sprzedaży kilkuset tysięcy.

Prezes Paweł Flieger odpowiedział również na wiele pytań uczestników spotkania, w tym na temat szerokiego ekosystemu VR.

– Kiedy powstawał internet, powstawały firmy jak Google, PayPal czy Facebook, różne biznesy wokół internetu. 15 lat później Steve Jobs wszedł na scenę i pokazał iPhone’a. Zaczął się tworzyć ekosystem oparty już nie na sztywnym podłączeniu kablem, ale ekosystem oparty na technologii mobilnej. Biuro i rozrywka przeniosły się do smartfona. Teraz mamy z kolei do czynienia z trzema nowymi elementami. VR staje się sposobem komunikowania się ze światem zewnętrznym – wizja Marka Zuckerberga o tym, że VR zastąpi komputery PC, a okulary VR zastąpią smartfona będzie się pewnie klarowała przez dekadę. Mamy jeszcze kryptowaluty, czyli sposób wymiany dóbr, sposób przeprowadzania transakcji, a obecny krach przyspieszy ucywilizowanie tego rynku. Trzeci element to budowanie tożsamości cyfrowej. To wszystko składa się na metawersum – wskazał szef Gamedust S.A.

 

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Informacja prasowa – podsumowanie Q3 2022

Prezentacja z konferencji

Raport okresowy