Data: 21 listopada 2022 r.
Temat: Omówienie sytuacji Grupy AB po I kw. roku finansowego 2022/2023
Grupa AB dobrze przygotowała się na wysoki sezon czwartego kwartału
Grupa AB ma za sobą kolejny rekordowy kwartał, którym przebiła wzrostowe oczekiwania analityków (konsensus PAP – link). Trzeci kwartał roku kalendarzowego 2022 to okres, w którym wynik EBITDA wzrósł prawie o połowę (więcej tutaj).
– Zanotowaliśmy wzrosty praktycznie we wszystkich obszarach, a rynek docenia nas też nagrodami jako najlepszego dystrybutora. Jesteśmy zadowoleni zarówno z naszego korowego IT, jak również z takich obszarów jak RTV/AGD czy sieci franczyzowe. Rośniemy ponad rynek, a sam rynek – szczególnie w Polsce – rozwija się bardzo dobrze i ma pozytywne perspektywy, związane zarówno z transformacją cyfrową, jak również z ogólnym zapełnianiem luki w wydatkach na IT względem europejskich liderów w tym zakresie – wskazał Prezes AB Andrzej Przybyło.
– Niepewność rynkowa wręcz zachęca firmy do inwestowania w IT, bo pozwala optymalizować efektywność i zdobywać przewagi. Przed rokiem moglibyśmy sprzedać więcej w czwartym kwartale, ale mieliśmy za małe o jakieś 200 mln zł zapasy. Obecnie czujemy się komfortowo w tym zakresie, liczymy na bardzo dobry kolejny kwartał – wskazał CFO Grzegorz Ochędzan.
Wnioski z badania Digi Index 2022 (Siemens) mówią o tym, że w tym roku 70% firm w Polsce inwestuje już w digitalizację, podczas gdy przed rokiem było to 28%. 39% firm zamierza z kolei zwiększyć budżety na cyfryzację w kolejnych 12 miesiącach, podczas gdy przed rokiem deklarowało tak jedynie 16% firm. Jednocześnie wydatki na IT per capita są w Niemczech wyższe o ponad połowę niż w Polsce, w Danii dwa razy wyższe, a w Szwajcarii – trzy razy. To obrazuje potencjał polskiego rynku, podobnie jak naszego regionu.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.
Linki: