Data: 7 września 2023 roku

Tematyka: Omówienie sytuacji Grupy Fabrity Holding po H1 2023 oraz perspektyw na kolejne okresy

 

Fabrity Holding liczy na udane drugie półrocze

 

Grupa Fabrity Holding podsumowała pierwsze półrocze, w którym utrzymała wysoką dynamikę wzrostu przychodów operacyjnych, z kolei w sprawozdawczości nastąpiły zmiany prezentacyjne, co uczestnikom spotkania wyjaśnił wiceprezes Artur Piątek. Warto też zauważyć, że Grupa doświadczyła przejściowych zdarzeń, mających wpływ na dynamikę wyników, co było to mocno widoczne w zależnej spółce Fabrity (software house), gdzie do spadku kursu euro dołożyły się wdrożenia dużych kontraktów.

Horyzont drugiego półrocza jest lepszy, a dodatkowo widzimy ożywienie w zakresie ‘new businnes’. Dziś nasz wzrost można pewnie bezpiecznie oszacować w przedziale 20-25 proc., naszym celem jest oczywiście zbliżenie się do 30 proc. wzrostu. Drugie półrocze powinno być bardzo dobre – wskazał Tomasz Burczyński, CEO spółki Fabrity i wiceprezes notowanej na GPW spółki Fabrity Holding.

W segmencie marketingowym wydarzeniem półrocza był nowy duży kontrakt K2 Precise.

Pod koniec zeszłego roku podpisaliśmy, a w pierwszym półroczu wdrażaliśmy wieloletni kontrakt z grupą Volkswagen na usługi martechowe, mogliśmy poinformować o tym dopiero niedawno. To jest największy kontrakt K2 Precise od trzech lat, a zespół – po uwolnieniu części zasobów – powrócił do mocniejszego pozyskiwania nowych klientów – powiedział Paweł Wujec, prezes Fabrity Holding.

Wyniki roczne marketingu mogą być zbliżone lub nieznacznie słabsze od tych z 2022 roku. Sytuacja wokół, w naszym przekonaniu, jest znacznie słabsza, więc nie byłby to zły wynik. Spodziewamy się, że druga połowa roku będzie lepsza w marketingu – dodał prezes Wujec.

Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku. Ewentualna sprzedaż biznesów marketingowych w naturalny sposób interesowała uczestników spotkania.

Wbrew wielu głosom sprzed kilku miesięcy, zainteresowanie naszymi spółkami marketingowymi nawet w obecnym okresie jest bardzo duże. Rozważymy propozycje, a wydają się one na satysfakcjonującym poziomie. Standardem w tej branży są istotne komponenty ern-out, czyli płatności w przyszłości na bazie przyszłych parametrów. Na pewno nam zależy, aby wybrać najlepszą opcję ze względu na interes akcjonariuszy i zespołów, na perspektywy tych firm zależnych – wskazał Prezes Wujec.

Grupa Fabrity Holding rozwija również czatbota nowej generacji (posiada 50% spółki PerfectBot).

W tym roku jesteśmy już w innej epoce, w epoce LLM jak ChatGPT. Zespół podjął decyzję o przeskoczeniu epoki, na rozwoju nowego produktu w oparciu o AI. W rezultacie trzeba było wstrzymać działania sprzedażowe poprzedniej wersji i zbudować produkt właściwie od zera. Ale produkt bardzo skalowalny i z nowej epoki technologicznej. Działająca pierwsza wersja już powstała, jest kolejka chętnych do testowania, są też pierwsze płatne faktury. W tej chwili testy są prowadzone ze 100 sklepami na różnych rynkach – USA, Wielka Brytania, Kanada i Australia. Nie ma tu UE z racji na ograniczenia związane z danymi osobowymi, wykorzystaniem komercyjnym rozwiązań ChatGPT – wskazał prezes Wujec.

W planie jest komercjalizacja PerfectBota GPT pod koniec roku i zdobywanie rynku w przyszłym roku, jak również integracja z Shopify. W połowie przyszłego roku możliwe jest też pozyskanie rundy inwestycyjnej na dalszy rozwój tego biznesu.

 

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

Linki:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa

Raport okresowy