Data: 21 czerwca 2022 roku

Tematyka: Omówienie sytuacji Grupy Compremum po Q1 2022 oraz perspektyw na kolejne okresy

 

Grupa Compremum z ofertami kolejowymi wartymi 5 mld zł

 

Giełdowy holding Compremum ujawnił podczas konferencji kwartalnej stan ofertowania w segmencie kolejowym – zarówno w zakresie remontów i modernizacji taboru, jak również w zakresie infrastruktury kolejowej. Grupa Compremum bierze udział w postępowaniach taborowych o wartości blisko 1,2 mld zł, a procesy zamówieniowe związane z infrastrukturą kolejową przekraczają wartościowo 3,5 mld zł. Dodatkowo poza Polską należy wskazać na kwietniową ofertę na wykonanie serwisu antykorozyjnego wagonów Eurocity w Szwajcarii za 60 mln euro i zbiorników na wodę dla kolei austriackiej za 1,1 mln euro.

W segmencie budowlanym wskazano na ofertowanie co do budowy rurociągu solanki dla lKS Solino (Grupa PKN Orlen) za ponad 221 mln zł. Podpisana została z kolei już umowa warunkowa na budowę pieczarkarni w Grecji za 11,8 mln euro.

Cały czas realizujemy również nasz flagowy projekt budowlany, czyli kontrakt GSM-R dla PKP PLK warty ponad 700 mln zł. Jesteśmy tu w trakcie uzgodnień co do aneksu – wskazał Łukasz Fojt, Prezes Zarządu Compremum S.A.

Ciekawe perspektywy otworzyły się przed segmentem stolarki otworowej po pierwszym kwartale, w którym na skalę sprzedaży miały wpływ przestoje techniczne, związane m.in. ze zmianami narzędzi. Tymczasem amerykański partner fabryki drewnianych drzwi i okien premium nie tylko zamierza istotnie zwiększyć skalę zamówień i promować produkty z polskich Słonaw za oceanem, ale rozważa również utworzenie z Grupą Compremum spółki celowej, produkującej na potrzeby rynku USA, a także pozyskanie dodatkowego finansowania w celu wzrostu mocy wytwórczych.

Finansowanie to zresztą temat pytań uczestników konferencji, którzy zobaczyli również rozwój projektów OZE (w realizacji trzy farmy fotowoltaiczne o mocy 30MW) oraz budowy fabryki ogniw litowo-jonowych i magazynów energii.

Mamy świadomość wyzwań kapitałowych i płynnościowych. Pracujemy nad tym, są czynione różne rozwiązania. Finansowanie zawsze tworzymy pod dany temat biznesowy, w spółce celowej. W pierwszej kolejności zamierzamy wykorzystywać możliwości na rynku długu – wskazał CFO Michał Ulatowski.

Na inne pytania uczestników spotkania odpowiadali również Paweł Piotrowski (odpowiedzialny w Zarządzie za obszar kolejowy) i wspomniany wcześniej Prezes Łukasz Fojt.

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa nt. wyników Q1 2022

Raport okresowy Q1 2022