Data: 10 maja 2022 roku

Temat: Omówienie sytuacji Grupy K2 na początku roku 2022 i perspektyw na kolejne miesiące i lata

 

Grupa K2 może wypłacić dużą dywidendę w 2022 roku

 

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 zanotowała, zgodnie z wcześniejszymi szacunkami, solidne wyniki czwartego kwartału i całego roku 2021 [więcej tutaj].

W naszym przypadku przychody operacyjne są najważniejszą miarą, one ładnie urosły. Wynik nieznacznie się obniżył, ale było to zgodne z naszym biznes planem. Złożyło się na to kilka czynników. Rok pandemiczny 2020 zakończyliśmy rekordowymi wynikami, co wynikało ze struktury klientów marketingowych, którzy wydawali wtedy dużo, zatem skala prowizji była nie do powtórzenia. W roku 2020 otrzymaliśmy też wsparcie pandemiczne (rządowa tarcza). Z kolei w 2021 roku zwiększyliśmy inwestycje w PerfectBota oraz mieliśmy wyższe koszty rozwoju firmy – wyliczał Paweł Wujec, CEO Grupy K2.

– Grupa K2 w poprzednich latach zmagała się ze słabymi wynikami, ograniczała koszty i w rezultacie firma niedoinwestowana. A kiedy chce się firmę rozwijać, to trzeba inwestować w rozwój, w ludzi, to jest niezbędne do dalszego rozwoju. Działamy głównie w obszarze usług, wiec mówimy głównie o kosztach operacyjnych, a nie CAPEX. W roku 2021 dość istotnie zwiększyliśmy wydatki w tych obszarach, ale mimo to wypracowaliśmy drugi najwyższy wynik w historii – dodał Prezes Wujec.

Wiceprezes Artur Piątek omówił kwestie finansowe, zaznaczając m.in. praktyczny brak zadłużenia odsetkowego poza Oktawave, a także to, że agencja K2 Create ustabilizowała swój biznes i przykładowo wygrała przetarg dla Google’a, a PerfectBot osiągnął założone cele finansowe, pomimo obciążenia kosztowego.

– Liczby liczbami, ale sytuacja pod nimi dużo ciekawsza, niż się może wydawać. Możemy też już podzielić się informacją, że udało nam się podnająć część naszego biura w Warszawie, więc małe kilkaset tysięcy złotych dołoży to do wyniku już w 2022 roku – wskazał Wiceprezes Piątek.

Wiceprezes K2 Michał Paschalis-Jakubowicz omówił m.in. rozwój biznesu Oktawave, spółki zależnej, której jej prezesem i która specjalizuje się w obszarze chmurowym.

Za Oktawave najlepszy rok w historii, a zainteresowanie Netii nabyciem tej firmy pokazuje jakość biznesu, jaki zbudowaliśmy. Wiążąca oferta Netii z kwietnia br. na zakup tej spółki to efekt negocjacji rozpoczętych w 2021 roku i przeprowadzenia pełnego due diligence – powiedział Wiceprezes Paschalis-Jakubowicz.

– Zakładamy, że do końca czerwca sfinalizujemy transakcję z Netią, ale Oktawave może równie dobrze rozwijać się samodzielnie, jeśli do tej transakcji by jednak nie doszło. Nawet bez dodatkowej gotówki ze sprzedaży Oktawave naszą ambicją jest wypłacić wyższą dywidendę niż przed rokiem. Do końca czerwca również powinniśmy podjąć decyzję co do sposobu finansowania przyspieszenia rozwoju PerfectBota. Jesteśmy w poważnych rozmowach z dwoma funduszami – wskazał Prezes Paweł Wujec.

Omówił także sytuację w Fabrity, czyli spółce zależnej działającej jako software house nakierowany w dużym stopniu na klientów zagranicznych.

– Fabrity nadal zainteresowane jest przejęciami, ale mamy słodko-gorzkie doświadczenia z ostatnich kwartałów na tym polu. Przeanalizowaliśmy dokładnie kilkanaście firm, kilkadziesiąt pobieżniej. Stosunek tego, co dane przejęcie mogłoby dać versus oczekiwana cena nie są dla nas atrakcyjne. Wzrost organiczny wydaje się pewniejszy, choć z drugiej strony nie wniesie nowych kompetencji, nie  zapewni wszystkiego. Dlatego nie wycofujemy się strategicznie z aktywności M&A w Fabrity – powiedział CEO K2 Holding.

Paweł Wujec wskazał również na rozwijaną w Fabrity platformę low code’ową, która ma duży potencjał biznesowy.

Firmy się digitalizują, mają więcej potrzeb w obszarze rozwiązań IT, aplikacji, a z drugiej strony koszty specjalistów IT rosną, zrobienie czegokolwiek staje się coraz droższe. I tu odpowiedzią są takie platformy jak nasza, które pozwalają samodzielnie wyklikać aplikacje kosztujące normalnie kilkadziesiąt-kilkaset tysięcy złotych, np. aplikacje do obiegu dokumentów. Oferując taką platformę naszym klientom poszerzamy zakres wsparcia i stajemy się jeszcze ważniejszym partnerem. Ta platforma to już kilka procent przychodów Fabrity, a jej znaczenie powinno wzrastać – podkreślił szef Grupy K2.

Dodał także, że w ocenie Zarządu otoczenie w 2022 roku będzie trudne, ale mimo to Grupa K2 zamierza realizować rekordowe przychody i korespondujące z tym wyniki.

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Prezentacja z konferencji

Raport okresowy Grupy K2

Raport bieżący nt. wiążącej oferty Netii na zakup Oktawave

Informacja prasowa nt. szacunkowych wyników 2021